Prioritou je dostavba D8 [plný text článku | kategorie: Dálnice – D8, Silnice – ČR | Deník Směr | Karel Otcovský | 8. 11. 2003] [tisk] Závěry středečního jednání potěšily náměstka ministra dopravy Jiřího Kubínka, jenž spolu s představiteli občanských iniciativ stál u zrodu myšlenky zosnovat konferenci na zatím nevídané úrovni. "Nejdůležitější je, že jsme se nakonec shodli na všem, o čem jsme tady dlouze jednali," shrnul pocity. "Jediné, v čem jsme nemohli občanům vyhovět, je zahájení okamžité regulace provozu na hraničním přechodu Cínovec. Chápu, že lidé po nás požadují co nejrychlejší řešení situace, aby se zbavili kamiónů, které jim jezdí pod okny domů. Takto radikální řešení ale není možné. Kamióny někudy jezdit musí, neboť většina českých firem je závislá na obchodu s Německem.Jsem rád, že zástupce Česmadu před všemi přislíbil, že dálnice D8, po jejím dokončení,převezme na sebe dopravu,kterou převzít má. Tím se mnohé vyřeší," zdůraznil Kubínek.
Šimonovského náměstek zopakoval, že kompetentní státní orgány začnou příští rok připravovat mezinárodní smlouvu. "Otevřeme diskuzi o tonáži vozidel nejenom na Cínovci, ale také na ostatních hraničních přechodech. Postupně tak oddělíme místní a turistický styk od velkého obchodního přeshraničního spojení. To je rozhodně dobrá cesta," pochválil Kubínek dohodnutý směr. Kamióny přes cínovecký přechod budou po E55 jezdit ještě minimálně tři roky. Dálniční úsek přes Krušné hory bude totiž na české straně dokončen nejdříve v roce 2006."V hraničním úseku dálnice jsou už tři části dokončeny, rozestavěn je tunel Panenská.Na další tři části už vlastníme pravomocné stavební povolení. U posledních tří úseků přes České středohoří čekáme na udělení výjimky od ministerstva životního prostředí," poznamenal generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Petr Laušman, jenž taktéž kvitoval závěry konference. "Všichni jsme se shodli na tom, že prioritou je dostavba dálnice."