Začali se stavbou silnice [plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – ČR: ostatní | Právo | Šárka Tonarová | 12. 11. 2003] [tisk] Šest mostů a skoro šest kilometrů silnice se dvěma pruhy v obou směrech mezi obcemi Hora Sv. Šebestiána a Křimov by mělo už za dva roky zvýšit bezpečnost a rychlost silniční dopravy mezi Chomutovem a hraničním přechodem s Německem. Stavba začala v úterý dopoledne, Státní fond dopravní infrastruktury za ni zaplatí 480 miliónů korun. Dvěma milióny eur přispěla Evropská unie z programu Phare CBC. "Sever Čech je strukturálně poničený region, kterému země hodně dluží. K nejpoškozenějším lokalitám patří bývalé okresy Chomutov, Most a Louny. Potřebují peníze na silniční obchvat Chomutova, který by připojil Prahu k hraničními přechodu Hora Sv. Šebestiána. Jen tak se podaří najít investora pro průmyslovou zónu Triangle, nezbytného pro zaměstnanost v lokalitě," usoudil hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc (ODS). Podle odborníků však všechny dosud investované peníze nepřinesou valný užitek, pokud se všechny etapy nepropojí. Ve státním rozpočtu na příští rok se však půldruhé miliardy na dokončení celkem 12,5 kilometru dlouhého obchvatu Chomutova nenašlo.
Dalších jedenáct až dvanáct miliard má stát rozšíření silnice I/7 mezi Prahou a státní hranicí na čtyři pruhy v celém úseku. Rychlostní komunikace mezi Prahou a hraničním přechodem Hora Sv. Šebestiána se staví po etapách. První peníze se našly na dopravní spojení Praha – Slaný. Další půl miliardy korun stál nejsložitější úsek obchvatu Chomutova, a to přemostění a mimoúrovňová křižovatka. Na ni naváže právě zahájená stavba silnice Křimov – Hora Sv. Šebestiána. "Nechci slyšet, že peníze v rozpočtu nejsou. Na sociálních dávkách vyplácíme jen v Ústeckém kraji na deset miliard. To jsou peníze, které se projí a nic za ně nebude. Kdybychom ušetřili jen deset procent, která jsou podle odhadů vyplácena neoprávněně, měli bychom za čas peníze na dvě takové stavby," tvrdí Šulc. Myšlenka o vyvedení dopravy z Chomutova zazněla poprvé před sedmnácti lety. Problém dopravou sužovaného města se prohloubil v roce 1991 otevřením hraničního přechodu Hora Sv. Šebestiána pro regionální nákladní dopravu. Peníze na přímou cestu z Prahy do Německa se našly až na konci tisíciletí, a to ještě jen část.