Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Dálnice Posázavím získává podporu
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D3 | MF Dnes | Jana Syslová | 12. 11. 2003] [tisk]
Ke stavbě dálnice spojující Prahu s jižními Čechami se ještě měsíc může vyjádřit veřejnost. Stavbu dálnice D3 v Posázaví, která by propojila hlavní město s jihem Čech, podporuje stále více lidí. Ukázalo to včerejší veřejné projednávání v pořadí druhé verze konceptu územního plánu Velkého územního celku Benešovsko (VÚC). "Dálnice tady měla být už včera," ozvalo se několikrát v předsálí benešovského Hotelu Pošta a nebyla to jediná poznámka podporující stavbu dálnice D3. Když při diskuzi promluvil jeden ze zástupců sdružení protestujících proti dálnici, zazněl sálem nesouhlasný šum. Přesto do Benešova přijeli i lidé, kteří zamýšlenou stavbu v Posázaví ostře kritizují. "Dálnice by mi vedla těsně vedle zahrádky, kterou mám na pozemku o rozloze dva tisíce metrů čtverečních," postěžoval si Petr Nechutný, který tráví volný čas v rekreační oblasti Kamenná Vrata u Jílového. Na včerejší jednání si vzal dovolenou. "Přimlouvám se za jiné řešení dopravy, dálnici odmítám," zdůraznil Nechutný.
V konceptu územního plánu jsou zahrnuty čtyři varianty, které by dopravu směrem na jih měly vyřešit. Tvůrci územního plánu ze společnosti T-plan s. r. o. se přiklánějí ke stabilizované variantě v podobě dálnice D3 přes Posázaví. "Je nejlépe propracovaná a krajinou je vedena s určitými cíli," tvrdí Marie Wichsová, jež měla při výrobě územního plánu na starosti právě dopravu. Její kolega Libor Krajíček, který se soustředil na ochranu životního prostředí, také podporuje variantu přes Posázaví. "V celkovém hodnocení posuzování vlivů na životní prostředí dopadla nejlépe," řekl Krajíček. Ostatní varianty hovoří o stavbě víceproudé silnice, jež by kopírovala nynější mezinárodní komunikaci E55 (a v některých místech její koridor i využívala) a propojila Mirošovice a Mezno, kde by se řidiči napojili na dálnici, která se v tomto úseku začala stavět. Podle autorů návrhů však tyto varianty mají nedostatky. V některém návrhu chybí doprovodná komunikace, jiný by nepřinesl žádný výsledek pro dopravu, další by znamenal velké finanční náklady.
Doprava je velmi důležitou částí konceptu územního plánu VÚSC Benešovsko. Ten rovněž řeší další rozvoj letiště v Nesvačilech nebo výstavbu železničního koridoru z Prahy do Českých Budějovic. Ke konceptu územního plánu VÚSC, který se včera poprvé veřejně projednával, se může vyjádřit veřejnost do třiceti dnů. Dokumenty jsou k nahlédnutí na odboru výstavby benešovské radnice. Písemné připomínky sbírá středočeský krajský úřad. Odbor regionálního rozvoje je zpracuje a vydá souhrnné stanovisko, proti němuž bude možné se odvolat. Konečné slovo pak bude mít krajské zastupitelstvo. První verze územního plánu VÚSC Benešovsko byla projednána před dvěma lety. Tehdy zakročilo ministerstvo životního prostředí, které požádalo, aby koncept neobsahoval pouze jednu variantu dopravního řešení. Kromě již zakreslené dálnice D3, o níž se mluví od osmdesátých let, se tak v návrhu objevily další tři varianty.
Čtyři varianty
* Varianta stabilizovaná - počítá s výstavbou dálnice D3 v oblasti Posázaví
* Varianta Promika - rozšíření silnice první třídy E55 s výstavbou obchvatů
* Varianta Zenkl - Vyhnálek - v severní části navrhuje dálnici D3, v oblasti Benešovska pak dvě podvarianty: drachkovskou a chvojenskou (směrem na tyto obce by doprava obcházela město Benešov)
* Varianta nulová - stávající dvoupruh silnice E55 pouze s dílčí přestavbou
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu