Regiotram Nisa je věcí veřejnou [plný text článku | kategorie: Veřejná regionální doprava – ČR | Deník Jablonecka | Jana Šrámková | 12. 11. 2003] [tisk] Jindřich Berounský navrhuje vyvolat veřejnou diskusi a prezentovat veřejnosti všechny dostupné podklady. Rozšíření jabloneckého centra až za ulici 5. května tak, jak navrhuje ve svém materiálu místostarosta Petr Karásek, a o kterém má jednat čtvrteční městské zastupitelstvo, vyvolalo řadu protichůdných reakcí. Plán totiž jednoznačně souvisí s projektem Regiotram Nisa. Místostarosta Petr Karásek je přesvědčen o tom, že centrum města by mělo být zbaveno dopravy, a navrhuje proto zbudování přestupního terminálu mezi autobusovou a vlakovou dopravou v místech současné vozovny u Remize. Původní plochy autobusového nádraží by podle něj mohly sloužit k výstavbě domů s obchody, čímž by se alespoň část financí vynaložených na stavbu "bulváru" městu vrátila. Druhou stranu ulice 5. května by měly lemovat obytné domy, podobné těm, které dnes stojí v ulici Lesní a Horské.
Zastupitel Jindřich Berounský považuje celý návrh za útok na Regiotram Nisa ze strany města Jablonec. "Mám za to, že Jablonec nemá předkládat neúplný materiál s vyzdvižením nejlacinějšího řešení zastupitelstvu a nemá už vůbec právo rozhodnout o projektu, který má mnohonásobně větší rozměr a význam než místní zájem malého města a jeho místostarosty," tvrdí Jindřich Berounský a navrhuje nad předloženým materiálem vyvolat veřejnou diskusi. Sám je toho názoru, že pro Jablonečany je daleko výhodnější vést dopravní trasy centrem města. "Nebude-li systém procházet městem, nedá se hovořit o regiotramu, ale o vylepšení současných parametrů železnice, přičemž nedojde k přílivu cestujících na železnici, a neomezí se tak individuální automobilová doprava," vysvětluje Berounský.