Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Stavba silnice začala, bez obchvatu ale nemá smysl
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – ČR: ostatní | Ústecký deník | Tomáš Votava | 12. 11. 2003] [tisk]
Přeložku mezinárodní silnice I/7 na Chomutovsku včera začala budovat firma Stavby silnic a železnic a. s. Dopravní tepna, vedoucí od Prahy přes Slaný, Louny a Chomutov až k hranicím se Spolkovou republikou Německo, je důležitým spojem jak z vnitrostátního, tak i mezinárodního hlediska. Ale bez vybudování obchvatu Chomutova a dokončení na něj navazující estakády celá stavba nebude mít smysl. "Slavnostně zahajujeme stavbu Křimov – Hora Sv. Šebestiána. Kousek pod námi stojí stavba estakády, která stojí také zhruba půl miliardy korun. Dokončena by měla být v příštím roce. Obě stavby ale dostanou smysl, až bude hotový obchvat Chomutova. Teprve pak nastane propojení a funkčnost, která se očekává," připomněl Jaromír Pešek, ředitel odštěpného závodu Karlovy Vary, společnosti Stavby silnic a železnic. V současné době se ale často hovoří o tom, že ministerstvo financí chce v příštích letech výrazně omezit úvěrový rámec, a to kvůli narůstající zadluženosti státu. Z tohoto důvodu muselo ministerstvo dopravy značně zredukovat své projekty. Do úvěrového rámce by se již neměl vejít obchvat Chomutova a Karlových Varů.
Na tyto stavby tak není zajištěno financování. Nastává tedy otázka hledání jiných zdrojů. S nedostatkem financí ale nesouhlasí hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc. Podle jeho slov totiž stát vynakládá například miliardy korun na sociální dávky a nenajdou se peníze na dopravní infrastrukturu. "Byl bych rád, kdyby vláda splnila své sliby. Několikrát totiž schválila globální plán revitalizace Ústeckého kraje, kde je jednou z hlavních priorit propojení silnice I/7 do Německa. Věřím, že se najdou finanční prostředky," uvedl Jiří Šulc. Jak dodal, osmnáct procent nezaměstnaných v kraji a další nepracující stojí stát ročně zhruba deset miliard korun na všech sociálních dávkách. "Když si řekneme, že jen deset procent, a to se držíme při zemi, je vyplaceno neoprávněně, tak máme na dvě tyto stavby. Proto nechci vůbec slyšet prohlášení typu, že na dopravní infrastrukturu nejsou peníze. Samozřejmě souhlasím, že se republika nemá zadlužovat. Když ale peníze vyplatíme na pasivních dávkách a nic za ně neuděláme, tak se dostáváme do spirály smrti," řekl mimo jiné hejtman.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu