Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Všechna parkoviště: dvě hodiny a dost!
[plný text článku | kategorie: Politika parkování – ČR | Haló noviny | vž | 14. 11. 2003] [tisk]
Jak rozuzlit konkurenční souboj individuální a hromadné městské dopravy v Brně, řešili společně brněnští a vídeňští odborníci. Už proto, že v uplynulých 13 letech představitelé jihomoravské metropole prohospodařili v očích veřejnosti přednosti městské hromadné dopravy. Auta bez důsledného režimu usměrňování zaplavují město. Podle pracovního jednání se stal inspirací pro Brno vídeňský systém. Platí v něm řízený režim, že nikdo nesmí ve vnitřním městě odstavit auto na ulici nebo parkovišti na více než dvě hodiny. Dojíždějící do práce musejí přestoupit na záchytných parkovištích a parkovacích domech na veřejnou dopravu, nebo dojet do centra s někým, kdo má k dispozici garáž. Priority tam dostaly pěší zóny a cyklistická doprava. Rychlé střídání vozidel na organizovaných parkovištích přineslo 30 procent parkovacích míst navíc. Vídeňané obdivují v Brně ještě funkční hustou síť MHD. Ta však potřebuje ke svému zachování a rozmachu samostatné jízdní pruhy a přednost na křižovatkách na úkor individuální dopravy. To proto, aby zvýšila přepravní rychlost. Od příštího roku postupně zaváděný integrovaný dopravní systém Brna a okolí má vyřešit i časové takty, ve kterých budou tramvaje, trolejbusy, městské i dálkové autobusy a do systému zařazené vlaky jezdit.
Též optimalizovat vzdálenosti mezi zastávkami a návaznosti mezi spoji. Organizátoři mají zavést čitelné jízdní řády a instalovat hodiny, které ukazují čas do odjezdu příštího spoje. Vícezdrojové investice se soustředí na budování desítky let nehotového velkého městského dopravního okruhu a na výstavbu kapacitních nadzemních a podzemních garáží. Ty mají vzniknout na rohu Moravského náměstí a Kounicovy ulice, případně pod zatravněnou plochou tohoto náměstí. Dále v podzemí před Janáčkovým divadlem a 700 parkovacích míst má vyrůst v objektu naproti hotelu Grand. Soukromým investorům garáží pro nejméně 300 aut může město přispívat 20 procent rozpočtových nákladů. Rovněž s tím, že musejí poskytovat finančně dotované parkování pro vozy obyvatel bydlících v nejbližším okolí, aby nezabíraly místo na ulici. Organizátoři přestavby MHD se snad už poučí ze zkušeností vídeňských odborníků, kteří všechny novinky dlouho předem vysvětlují lidem na shromážděních i schůzích a hodně peněz investují do rozsáhlé mediální informační vyjasňovací kampaně. Až pak výsledné rozhodnutí zakotví v závazných městských vyhláškách. V Brně uplatňují koaliční radní opačný postup, kdy rozhodnou často nedemokraticky bez projednání se zástupci voličů, zvláště opozičními, a veřejnost postaví před hotovou věc. Sklízí bouři nesouhlasu, výhrad a protinávrhů, což naplnění záměru radnice dlouho brzdí a zpochybňuje. Je to ke škodě skutečného řešení krizové dopravní situace v Brně ve prospěch všech!
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu