Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Bém: Dálnice v Suchdole bude
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – ČR: ostatní, Vliv dopravy ve městech – ČR | MF Dnes | Jan Ziegler | 14. 11. 2003] [tisk]
Dálnice povede přes Suchdol, dal rázně najevo primátor Pavel Bém. ”Severní úsek dálničního okruhu mezi Ruzyní a Březiněvsí bude postaven do roku 2008 v jeho jižní variantě přímo pod Suchdolem. Domluvil jsem se na tom se středočeským hejtmanem Bendlem,” odpověděl Bém na středečním setkání MF DNES s občany Prahy na dotaz návštěvníka o trase severního dálničního okruhu. První muž hlavního města tak vyslal všem stoupencům dálniční trasy, která by vedla dál od okrajových čtvrtí Prahy 6, signál o tom, že další diskusi na toto téma považuje za zbytečnou. Bémova slova měla stejný účinek jako červený plášť toreadora na býka. Tazatel zpočátku zalapal po dechu a pak zvolal: ”To já tady nemusím být.” Poté naštvaně odešel. Spor o severní část okruhu se tak opět rozhořel naplno. Přes primátorova rozhodná a optimistická slova však nemusí být rozhodnuto. Začátek výstavby budou zřejmě provázet protesty a obstrukce. O trasu severní části pražského okruhu mezi Ruzyní a Březiněvsí, který je součástí dálniční komunikace kolem Prahy, se vede již léta ostrý boj.
Magistrát a městské části Praha 6, 7, 8 a 13 preferují tzv. jižní variantu, která vede mezi Horoměřicemi a Nebušicemi tunelem pod Suchdolem a kolem Dolních Chaber do Březiněvsi. ”Tato trasa je projekčně připravena a může být postavena nejrychleji, podle dopravních průzkumů také nejvýrazněji sníží počet aut v pražských ulicích,” tvrdí primátor Bém. Zastupitelé městských částí Suchdol, Čimice a Dolní Chabry však chtějí, aby trasa okruhu vedla co nejdál od centra a zakousla se do středočeského území až k Roztokům. Michal Bohyn z občanského sdružení Ekoforum, které prosazuje severní variantu, namítá, že středočeská varianta je o polovinu levnější a podle odborné studie je nejméně nebezpečná pro životní prostředí. ”Navíc dálnice, která vede jen šest kilometrů od centra, by zabránila dalšímu rozvoji města,” tvrdí Bohyn. Pražské zastupitele však posílil významný spojenec, jímž jsou jejich středočeští kolegové. Také oni podporují dálniční variantu bližší Praze, což potvrdil náměstek hejtmana Karel Vyšehradský, který má na starosti dopravu . ”Je fakt, že si to přejí naši starostové, proti nimž jít nechceme,” řekl Vyšehradský. Dálniční okruh kolem Prahy, jenž měl odklonit z města tranzitní dopravu, měl být podle původních smělých plánů dokončen za dva roky, ale zřejmě to nebude dřív než v roce 2015.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu