Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Plzeň protne cyklistická magistrála
[plný text článku | kategorie: Cyklistika – ČR: města, Děti Země | Právo | Ivan Blažek | 14. 11. 2003] [tisk]
Kolaři se dočkají nejvýznamnější trasy ve městě snad už příští rok. Nejdůležitější cyklostezka v Plzni dostala zelenou. Radní ve čtvrtek schválili vybudování více než pětikilometrové trasy, která spojí nejlidnatější část západočeské metropole, Severní předměstí, s centrem města. "Je to dobrá zpráva a obrovský průlom," glosoval rozhodnutí radnice předseda Dětí Země Vít Roušal, který nepochybuje, že stezka najde široké využití. "Vím, o čem mluvím. Na Severním Předměstí jsem totiž bydlel a spousta lidí odtud dojížděla a dojíždí do středu města právě na kolech. A zatím nemají jinou možnost než riskovat na rušné čtyřproudové komunikaci nebo používat chodník a bát se pokut," dodal Roušal, podle něhož zkušenosti z jiných center dokazují, že kvalitní síť cyklostezek je schopna přetáhnout část lidí z osobních aut na kola, a tím snížit nadměrné zatížení města automobilovou dopravou. Cyklostezka by podle Aleše Richtra z plzeňské Správy veřejného statku měla vést od Šídlovského a Třemošenského rybníka k Tachovské ulici, dále Kaznějovskou, Majakovského a Ledeckou na Lidickou ulici, podél vysokoškolských kolejí na Karlovarskou třídu a kolem ní po Pattonově mostě až do sadů Pětatřicátníků v centru města. "Před Pattonovým mostem z ní odbočí ještě jedna větev, která pak po lávce překonala řeku Mži a bude pokračovat dál do Štruncových sadů a na Anglické nábřeží," připomněl Richtr. Trasa bude většinou vyznačená na chodnících. "Ale například mezi Majakovského a Ledeckou ulicí bude mít podobu speciálního pásu," podotkl Richtr.
Peníze budou
Přestože se plzeňská kasa potýká s finančními problémy, na cyklostezku peníze jsou. "Bude stát zhruba dva milióny a ty v rozpočtu budou," řekl Právu náměstek plzeňského primátora Miroslav Kalous (ODS). "Teď se začne připravovat konkrétní projekt, a pokud nenastanou žádné komplikace, tak by se měla v příštím roce minimálně začít stavět. V lepším případě bude i dokončená," přislíbil náměstek. Podle Roušala je vytvoření zmíněné stezky jen první krok. "Páteřní trasu musí doplnit další," zdůraznil. Zatím prakticky jediná významná komunikace pro kolaře vede podél řeky Radbuzy a spojuje plzeňské části Slovany a Hradiště. Na ni navazuje spojka kolem pivovaru do čtvrti Doubravka. Existují i lokální krátké úseky – například u zoologické zahrady či Boleveckého rybníka. "V budoucnu by měla Plzeň podle již hotového generelu protkávat poměrně hustá síť cyklostezek," poznamenal Richtr. "Prioritou byla právě schválená trasa ze Severního Předměstí a nyní se budou stanovovat další cíle. A uvidíme, zda dostane přednost další trasa napříč městem, nebo spíše propojování jednotlivých obvodů," uzavřel.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu