Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Dálnice prý kamiony neodvede
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D5 | Plzeňský deník | Jiří Kokoška | 15. 11. 2003] [tisk]
Objet Plzeň po neúplném dálničním obchvatu D5 bude třikrát rychlejší než projet městem. Přesto se Plzeňané bojí, že tranzit od prosince nezmizí. I když do otevření krajních částí dálničního obchvatu Plzně s objížďkou středního úseku zbývá jen měsíc, myslí si mnoho Plzeňanů, že tranzit včetně kamionů zatím město neopustí. Pesimisté to odůvodňují právě komplikací v podobě objížďky nedostavěného tříkilometrového úseku, na kterém povede tunel Valíkem a most přes řeku Úhlavu. "Objížďka po vojenské silnici mezi Štěnovicemi a Vysokou je dlouhá," říká například Jiří Neumann. "Myslím si, že řidiči ji nepřijmou a mnoho jich nakonec bude stejně jezdit přes Plzeň." To si nemyslí koordinátor stavby obchvatu dé pětky Petr Otásek. Ten sám otevírané úseky projížděl a tvrdí: "I v noci, kdy je Plzeň relativně dobře průjezdná, je jízda po obchvatu včetně objížďky rychlejší." My jsme porovnávali obě varianty přes den. Projet Plzeň od sjezdu v Ejpovicích po Rokycanské, Tyršově a Domažlické ulici k nájezdu v Sulkově nám ve čtvrtek ve 14 hodin trvalo 43 minut. Cesta zpět trvala dokonce 52 minut. Na Domažlické jsme totiž potkali vlak.
Kromě železničního přejezdu podjede motorista i 15 semaforů. Sedm jich zpravidla svítí i v noci. Průjezd pak trvá zhruba 32 minut. Na otevíraném obchvatu budou moci motoristé jet zatím bez dálniční známky zhruba 11 kilometrů po čtyřproudé dálnici s jednou dálniční křižovatkou. Na Vysoké sjedou řidiči na čtyřkilometrový úsek vojenské silnice a poblíž bývalé černické cihelny vjedou opět na dálnici. Úsek Černice - Ejpovice měří 8,5 kilometru a průjezdný zatím bude v každém směru jen jeden pruh. Pokud by v těchto třech úsecích byla průměrná rychlost vozidel 100, 70 a 90 kilometrů, objelo by vozidlo město za necelých 16 minut. "Jel jsem to 18 minut a to byla na obchvatu stavební mechanizace," potvrdil výpočet Otásek. V případě, že by i tyto argumenty řidiče nezlomily, nemá plzeňská radnice páky, jak alespoň kamiony z města odklonit. "Z pěti tisíců projíždějících kamionů jich zhruba čtyři stovky končí v Plzni nebo odtud vyjíždí, takže zakázat vjezd nákladním vozidlům nelze," uvedl na náš dotaz dopravní policista.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu