Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Foldyna: Ministerstva jsou hrobaři lodní dopravy
[plný text článku | kategorie: Vodní doprava – Labe | Deník Litoměřicka | Petr Weikert | 15. 11. 2003] [tisk]
Velké lodní kolosy mohou proplovat Roudnicí. Mamutí vrata velké plavební komory se včera poprvé slavnostně otevřela. Roudnice nad Labem Hlasitá volání po výstavbě vodních děl na Labi zaznívala z úst politiků při otevření velké plavební komory v Roudnici. Stamilionové investice na zvětšení komor podle nich nemají cenu, pokud velké lodě dál, než do Ústí plout nemohou. "Pokud budou ministerstva životního prostředí a dopravy působit stejným způsobem i nadále, tak se stanou hrobaři lodní dopravy," vyjádřil se ostře velký zastánce vybudování jezů, náměstek hejtmana Jaroslav Foldyna. Pokud se podle něj Labe zcela nesplavní, je oprava komor mrháním státních prostředků a důkaz nekompetentnosti zmíněných ministerstev. "Je důležité, aby dopravní cesta pokračovala k hranicím. To pochopí všichni, kteří rozumí dopravě," podpořil Foldynova slova hejtman Jiří Šulc. Ve zlomení odporu ekologů, kteří chtějí ochránit poslední původní kus přírody v okolí Labe, hejtman věří. "Když něco chceme, tak to dokážeme a budeme se o to snažit," řekl odhodlaně hejtman.
Za snahou stojí i roudnický starosta Zdeněk Kubínek."Věřím, že politická reprezentace, která se zde sešla, pomůže k prosazení této snahy," vyjádřil se starosta. Podle ředitele závodu Dolní Labe Jindřicha Zídka je správným řešením uplatnění projektu MDS - 99. "Je to ekologické a pro plavbu silně kompromisní řešení," uvedl již dříve ředitel. Modernizace vyšla v Roudnici na zhruba 280 milionů korun, které plynuly ze státního fondu dopravní infrastruktury. Hlavním cílem rekonstrukce, kterou poznamenaly povodně, bylo zajistit průjezd lodí širších než 11 metrů, a to rozšířením vjezdů a vrat na celkovou šířku 22 metrů velké plavební komory. Tu odborné firmy také prodloužily, a to na 155 metrů."Použili jsme deset tisíc kubíků betonové směsi, dvěstě tisíc tun armovací výstuže a přemístili padesát tisíc kubických metrů zeminy," sumarizoval ředitel divize 6 pražského Metrostavu René Hermann. Stavba pak trvala zhruba dva roky.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu