Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Tunelu dáváme zelenou, řekli včera ekologové
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D5, Děti Země | Plzeňský deník | Jiří Kokoška | 21. 11. 2003] [tisk]
Strasti kolem povolení stavby tunelu na trase dálničního obchvatu Plzně zřejmě definitivně skončily. Lhůta pro odvolání proti chystané ražbě tunelu do vrchu Valík končí sice až v polovině příštího týdne, ale investor ani stavitel se nedomnívají, že by se ještě někdo ozval. Dosavadní nejradikálnější odpůrci, ekologičtí aktivisté Děti Země, totiž včera zveřejnili prohlášení, ve kterém tvrdí, že neplánují podat proti stavebnímu povolení odvolání. "Definitivně končíme odpor proti obchvatu Plzně," píší aktivisté ve včerejší tiskové zprávě. Odůvodňují to tím, že investor Ředitelství silnic a dálnic vyhověl všem zásadním požadavkům odpůrců a přistoupil v průběhu příprav na dílčí změny dokumentace. "Procesu pomohla schopnost obcí a investora jednat. Vše totiž mohlo dojít až k Ústavnímu soudu," uvedl za Děti Země Miroslav Patrik.
Ekologické hnutí bojovalo proti současné trase a pro přijetí kratšího obchvatu mezi Černicemi a Bručnou od roku 1993 až do loňska. Letos v dubnu zlomily odpor včetně radnic v Útušicích a Štěnovicích dohody o úpravách u tunelu a u mostu. "Jedná se o prodloužení pražského portálu tunelu o deset metrů, vybudování kamenných stěn a ochranného valu u výjezdů, čímž se zmenší zábor půdy, o zvýšení protihlukových stěn na mostu přes Úhlavu na 2,5 metru a o větší použití vegetace," popsala smírčí úpravy hlavní inženýrka stavby Marie Nádvorníková. Některá média včera unáhleně oznámila, že stavba tunelu už začala. Ve skutečnosti Metrostav včera teprve převzal staveniště. Zahájení prací se plánuje na začátek prosince, až budou na dokumentu všechna razítka. Teoreticky stále ještě existuje možnost, že někdo odvolá a povolení zablokuje. Včera to připustil Vratislav Ješátko z ministerstva dopravy. "Protest může přijít i poštou. Protože rozhoduje datum podání, musíme počkat nejméně do pátku 28. listopadu," uvedl ministerský úředník.
Tunel v číslech
Tunel se bude skládat ze dvou tubusů pro každý směr. V každém tubusu budou dva jízdní pruhy (dvakrát 3,75 metru) a jeden náhradní (3,25 m). Výška profilů tubusů bude 5,35 m. Délka tunelu je 380 metrů. Uprostřed díla bude propojka tubusů (2,5 krát 2,5 m). Sklon vozovky jsou čtyři procenta k rozvadovskému portálu. Tunel bude stát 1,6 miliardy korun. Předpokládaný začátek stavby 3. prosince 2003. Předpokládané zhotovení - prosinec 2006. Možné zprovoznění prvního z tubusů - květen 2006. Stavba nejproblematičtější části dálničního obchvatu Plzně, tunelu vrchem Valík, proti níž řadu let protestovali ekologičtí aktivisté, pokračuje u Štěnovic zemními pracemi na stavbě vstupního portálu tunelu. Ten bude mít dva tubusy o délce 380 metrů a má být dokončen v roce 2006.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu