Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Integrovaná doprava má nejasnosti
[plný text článku | kategorie: Integrovaný dopravní systém – ČR | Právo | Jan Chmelíček | 22. 11. 2003] [tisk]
STAROSTA TVAROŽNÉ FRANTIŠEK KOPECKÝ (NEZ.) ŘEKL PRÁVU:
Přípravu integrovaného systému dopravy na Brněnsku provází řada nejasností. Zdaleka ne všechny obce jsou s tím srozuměny, řekl před jednáním starostů mikroregionu Rokytnice s představiteli krajské organizace Kordis starosta Tvarožné František Kopecký.
V čem vidíte největší problémy, jež s přípravou lednového zavedení integrované dopravy souvisejí?
Tou největší chybou je podle mne skutečnost, že krajské zastupitelstvo schválilo systém, který přináší obcím povinnost platit. Obce jsou ovšem samosprávné subjekty, kterých se nikdo neptal. Když zastupitelstva obcí návrhy neschválí, tak to prý zavedou i bez nás. To se nám vůbec nelíbí. Máme dojem, že autoři projektu se dostatečně nepoučili ze zkušeností na Zlínsku nebo v jižních Čechách, že pracovali na základě nesprávných nebo neúplných údajů. Jinak by nemohli například navrhovat třetinový úbytek spojů.
Jak se to dotýká konkrétně Tvarožné?
Výrazně. Tvarožná je předposlední zastávkou před krajským městem a snížení počtu spojů ve špičkách zhruba o 30 procent bude znamenat, že se lidé do nabitých autobusů nevejdou. Co jim pak bude platné, že s jednou jízdenkou budou moci dojet třeba až k Brněnské přehradě? Dalším problémem je cena jízdenek a financování systému. Dosud u nás díky konkurenci dvou dopravních společností stála jízdenka do Brna 13 až 14 korun. Nyní v rámci integrovaného systému bude stát 19 korun a obec, která dosud nepřiplácela nic, má najednou z vlastní pokladny platit více než 100 000 korun ročně. Přitom ani Tvarožná, ani jiné obce nemají možnost kontrolovat, kam peníze půjdou.
Existuje možnost, že zastupitelstvo obce bude proti podpisu smlouvy?
Samozřejmě existuje. Zastupitelstvo budeme svolávat, až se vyjasní věci, které se nám nelíbí a u kterých máme pocit, že obce jsou ve vztahu ke kraji v nerovnoprávném postavení. Konkrétně chceme vyjasnit podmínky možného vypovězení smlouvy, nepřipustit zhoršení dosavadních podmínek dopravy, chceme zastoupení v kontrolních orgánech integrovaného systému, abychom mohli kontrolovat finanční toky. Nehodláme například přispívat na vlakovou dopravu, která je nikdy nenasytitelnou černou dírou. Máme rovněž výhrady k tomu, že bychom měli spolufinancovat Kordis, podnik, jehož nejsme zřizovateli.
Vidíte v něčem přínos chystaného integrovaného dopravního systému?
Především v tom, že doprava v regionu má dostat jasný řád. Že bude stanoven pevný a neměnný rytmus spojů po celý den.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu