Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Tramvaj se vydá až k univerzitě
[plný text článku | kategorie: Vliv dopravy ve městech – ČR, Děti Země | MF Dnes | Jaroslav Nedvěd | 24. 11. 2003] [tisk]
Ekologičtí aktivisté: Nejsou to jen další plané sliby? Co je zapotřebí k tomu, aby se Plzeňané dočkali zlepšení žalostného stavu dopravy ve městě? Zastupitelé musí dotáhnout do konce projekty, které označili za nejdůležitější pro rozvoj města. Plzeň Politici vytipovali ze tří stovek projektů takové, které považují za klíčové. Výběr dopadl stejně, jako kdyby jej udělali ekologičtí aktivisté. A jaké projekty se dostaly na vrchol žebříčku zastupitelů? Tramvaj na Borská pole, západní silniční okruh, cyklistická doprava a přednost pro pěší v centru města. K takovému seznamu priorit se okamžitě s nadšením přihlásili ekologičtí aktivisté a zástupci Společnosti pro veřejnou dopravu. Zároveň ale netajili obavu: Jen aby to zase nebyly plané sliby. "Ukazuje se, že si mnoho lidí myslí, že dosavadní strategie vedení města nevedla k nejlepším cílům. Že se tu utratila spousta peněz s relativně malým efektem. Je na čase, aby se to změnilo," reagoval předseda Společnosti pro veřejnou dopravu Jiří Kohout. "Projekt tramvaje na Borská pole dostal od zastupitelů nejvíc hlasů,"prohlásil šéf útvaru koncepce a rozvoje města Plzně Milan Svoboda. Ten řekl, že problematika dopravy souvisí se všemi oblastmi rozvoje města. "Zastupitelé ještě pořadí projektů schválí. Projekty, které se umístily na prvních místech, by město mělo uskutečnit v nejbližších letech," uvedl Milan Svoboda.
Náměstkyně útvaru koncepce Irena Vostracká potvrdila, že velkou podporu získala stavba takzvaného západního okruhu: "A několik projektů cyklistické dopravy. Zastupitelé si také přáli preferování pěších v centrální oblasti města,"sdělila. Náměstek plzeňského primátora Petr Náhlík řekl, že vybrané projekty odpovídají i jeho vlastnímu žebříčku priorit. Nezůstanou ale vytipované akce jen na papíře? "Tramvajová trať na Borská pole je logická a souvisí s výstavbou dálničního přivaděče i rozvojem univerzity. Nic nebrání tomu, aby se příští rok projektovala," uvedl Náhlík. Předseda sdružení Děti Země Vít Roušal doufá, že politici to s vybranými projekty myslí vážně. "Chci věřit, že se ledy prolomily. Trochu tomu nasvědčovalo už to, že radní nedávno schválili páteřní cyklostezku ze severního předměstí do centra Plzně,"konstatoval Vít Roušal. Kdy se plány rozhýbou? Ekonomický náměstek primátora Vladimír Duchek sice vyloučil, že by se už v příštím roce začalo stavět, ale připustil, že může začít projektová příprava: "Přednost by měly dostat ty, u kterých lze čekat podporu z fondů EU," řekl.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu