Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Zelení chtějí, aby přesun nádraží schválili občané Brna
[plný text článku | kategorie: Železniční doprava – ČR: Brno | Hospodářské noviny | Tomáš Fránek | 25. 11. 2003] [tisk]
Opozice v brněnském zastupitelstvu dala najevo, že bude kvůli nádraží komplikovat přijetí městského rozpočtu. Desítky let diskutovaný přesun brněnského vlakového nádraží, který má nastartovat přeměnu zchátralého jižního centra města, zřejmě čekají další komplikace. Opoziční zastupitelé Strany zelených totiž chtějí o budoucnosti projektu nechat hlasovat Brňany v místním referendu. Záměr přesunout železniční uzel z centra Brna o osm set metrů už loni schválila vláda. Celý projekt přijde městskou, krajskou a státní pokladnu minimálně na devatenáct miliard korun. Odpůrci těchto plánů označují projekt za příliš drahý a přesun nádraží dál od centra města podle nich zhorší dostupnost železniční dopravy pro obyvatele města. Pokud budou chtít odpůrci přesunu nádraží v Brně opravdu vyvolat referendum, budou muset nejdříve mezi Brňany získat dvacet šest tisíc podpisů. Vedení města už varovalo, že referendum může projekt přesunu nádraží pozdržet.
První desítky miliónů korun totiž mají jít na přípravné práce z městské rozpočtu už v příštím roce. Brno má do projektu přesunu nádraží vložit celkem přes tři miliardy korun. V návrhu na příští rok plánuje utratit přes padesát miliónů, v dalších dvou letech pak přes šest set miliónů korun. Podle zastupitelky za Stranu zelených Jany Drápalové se tak kvůli investicím do přesunu nádraží v Brně téměř zastaví výstavba cyklistických stezek nebo stavby kanalizačních sběračů v některých okrajových částech města. Proto chtějí Zelení v prosinci na jednání zastupitelstva prosadit svoje představy. Opozice varuje, že schvalování rozpočtu nebude hladké a bezkonfliktní. Náměstek brněnského primátora Petr Zbytek (ODS) ale už uvedl, že škrty v rozpočtu a investice do přesunu nádraží by se neměly dalšího rozvoje města výrazně dotknout. Na brněnské radnici má přitom většinu ODS s KDU-ČSL a je pravděpodobné, že peníze na přesun nádraží v rozpočtu zůstanou. Brno má být podle plánů Evropské unie železniční křižovatkou a kapacita nynějšího nádraží je podle odborníků nedostatečná. Proto koordinátor projektu, stuttgartská firma Dress & Sommer doporučil variantu úplného přesunu a nové stavby nádraží. Brno nyní projednává potřebné změny územního plánu tak, jak je požaduje pětice vypracovaných studií přestavby. Od září celý projekt připravuje koordinátor. Podle jeho plánů by se mělo začít stavět už za rok. Nové nádraží by mělo stát v roce 2012.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu