Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Nový jízdní řád drah je revoluční
[plný text článku | kategorie: Integrovaný dopravní systém – ČR | MF Dnes | Robert Klos | 28. 11. 2003] [tisk]
Systém dopravy, který začne platit v lednu, odčerpal peníze. Proto se budou rušit některé vlaky. Nebydlíte v místech, která od ledna zažijí revoluční změnu v systému dopravy? Pak možná právě vy se budete hůř dostávat někam, kam jste zvyklí pravidelně v určitý čas dojíždět vlakem. Úředníci Jihomoravského kraje se dohodli s představiteli Českých drah, že v oblastech, které od 1. ledna sjednotí nový Integrovaný dopravní systém, bude jezdit více vlaků. Pro zbytek regionu už ale nezbyly peníze, a některé vlakové spoje se proto musejí rušit. Vyplývá to z podoby jízdního řádu, který včera představili zástupci Českých drah a který začne platit 14. prosince. ”Rušili jsme málo obsazené spoje v jiných místech regionu,” podotkl Alan Butschek z brněnského ředitelství Českých drah. Příštím rokem tak například nepojede rekreační vlak Pálava, který nepřitáhl tolik turistů, kolik si dráhy představovaly. ”O provozování vlaku Pálava neměl kraj zájem,” řekla Anežka Sochová, která se na přípravě řádu podílela. Omezení zasáhne například trasu mezi Brnem a Hrušovany nad Jevišovkou, dále mezi Brnem a Nezamyslicemi, dotkne se tratí na Hodonínsku i Znojemsku. Nebude ale drastické. ”Zrušení nějakého spoje, který nám připadal nerentabilní, jsme se snažili vyrovnat zavedením dalšího vlaku v době špičky,” podotkl Jiří Kotrman, náměstek brněnského ředitelství pro osobní přepravu. V jízdních řádech se proto objeví řada nových vlakových spojů. Nejsou ale úplnou náhradou zrušených linek.
První fáze integrovaného systému zahrne Brno a zhruba dvacetikilometrové pásmo kolem. Páteřní dopravou má být železnice, přičemž vlaky budou jezdit v pravidelných intervalech. ”Například mezi Tišnovem a Brnem pojedou vlaky v ranní špičce až ve dvacetiminutových intervalech. To je množství spojů, s jakým jsme dosud nepracovali. Blíží se hranici únosného,” uvedl Butschek. Výrazně se tak zvýší provoz na hlavním brněnském železničním nádraží, ale také například v Kuřimi, kde se bude přestupovat z autobusů přijíždějících z míst vzdálenějších od Brna. ”Taktovou dopravu si navíc kraj přál i v místech, která nejsou zahrnuta do první fáze systému. Například mezi Tišnovem a Žďárem nad Sázavou nebo mezi Znojmem a Břeclaví,” řekl Kotrman. Na začátek integrovaného systému, který cestujícím mimo jiné umožní s jednou jízdenkou přestupovat mezi různými druhy hromadné dopravy, se už dráhy připravují Na třiceti železničních zastávkách a stanicích nechávají instalovat označovací zařízení, jaká jsou obvyklá v brněnské městské dopravě.
Přestanou jezdit: osobní vlak z Brna (19:37) do Náměšti nad Oslavou bude v sobotu zrušen, vlak Pálava, pondělní osobní vlak ze Znojma (3:11) do Okříšek a některé spěšné vlaky mezi Brnem, Vyškovem a Valašským Meziříčím.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu