Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Dostavbu D11 nevítají všichni s nadšením
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D11 | Nymburský deník | David Hluštík | 1. 12. 2003] [tisk]
Názory majitelů provozoven u stávající hradecké silnice na chystanou výstavbu dálnice D11 od Poděbrad na Hradec Králové se značně liší. Jedni ji vítají, druzí naopak. Shodují se ale v tom, že dálnice je nutná. Nejpozději v lednu by se mělo začít s výstavbou kilometrového úseku dálnice D11 z Poděbrad. Ne všichni však výstavbu vítají s nadšením. Majitelé pohostinství a dalších provozoven u "hradecké" výpadovky - silnice z Poděbrad na Hradec Králové moc nadšení nejsou. Stavební povolení bude pravomocné už v prosinci. Následně začne výstavba zhruba kilometrového úseku včetně dvou železničních mostů. "Úvodní dvacetikilometrová část z Poděbrad do Chýště je už majetkově vypořádána," uvedl generální ředitel ředitelství silnic a dálnic Petr Laušman. Nová dálnice uleví patrně všem. Jak obyvatelům vesnic a měst, přes které nyní jezdí tisíce aut denně, ale i řidičům. Ne však majitelům hospod. Právě ti totiž mají z provozu na "hradecké" silnici značný profit. "Je to tepna, která živí několik stovek lidí. Nic s tím bohužel neuděláme. Naše bytí a nebytí je jen otázkou času. Uvidíme, kdo to přežije," řekl majitel Motorestu Kopičák Leoš Vaníček.
Podobně smýšlí i provozovatel motorestu Na Honsperku František Beitler ve Vlkově pod Oškobrhem. "Určitě se nás to dotkne. Naše klientela se rekrutuje z řidičů osobních aut. Budeme se muset přizpůsobit, to je život. Třeba tu taky za pár let nebudeme," myslí si Beitler. I když mu dálnice sebere zákazníky, její výstavbu však schvaluje. "Z širšího hlediska je dostavba D11 určitě správná." Ne všichni podnikatelé se však do budoucnosti dívají černě. František Hybler z Dlouhopolska, který provozuje občerstvení a prodejnu s levným textilem, se na dálnici vyloženě těší. "Kéž by tu byla. Před pěti lety bylo pozdě. Nedá se tu přejít silnice. Celých čtyřiadvacet hodin se tu valí auta." Úbytku zákazníků se paradoxně vůbec nebojí. "Po dálnici budou stejně jezdit především kamiony. Kdo bude chtít u mě nakoupit, tak si sem stejně dojede." Optimisticky se do budoucnosti dívala i obsluha benzinového čerpadla mezi Vlkovem a Dlouhopolskem. "Tržby určitě půjdou dolů, ale z hlediska života u silnice se to určitě zlepší," myslí si Tomáš Bydžovský z Hradčan. Stavba dálnice D11 je podle ředitele Laušmana finančně zajištěna. Podle něj se dálnici podaří zprovoznit do konce roku 2005.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu