Ekologové by chtěli jednat o dálnici [plný text článku | kategorie: Dálnice – D11 | Kladenský deník | František Prchal | 4. 12. 2003] [tisk] Zahájení dostavby dálnice D11 od Poděbrad do Hradce Králové je stále podmiňováno postoji ekologických sdružení. Předejít vleklým soudním sporům tím, že by se zástupci investora a ekologů sešli u kulatého stolu, je, zdá se, nemožné. "Jednat není v podstatě o čem, protože ekologové prostě dálnici nechtějí. To je jejich řešení," řekl Petr Laušman, generální šéf Ředitelství silnic a dálnic. Ekologičtí aktivisté považují předsudky investorů za účelové. "Nejsme paušálně proti stavbám dálnic, to je lež, tvrdit něco takového. Snažíme se jen, aby natolik významné stavby byly šetrné k životnímu prostředí," řekl Michal Kousal z ekologického sdružení Svoboda zvířat. Ekologičtí aktivisté se snaží jednat, několikrát vyzvali představitele Ředitelství silnic a dálnic, aby zasedli ke kulatému stolu.
"Nechtějí jednat. Mají svoji namalovanou trasu, kterou věří, že prosadí. Je to pro ně pohodlnější, než jednat s ekologickými iniciativami. Nejsou podnikatelským subjektem, který by byl zainteresován na splnění termínů," řekl Kousal. Naděje, že by investoři a ekologové našli společnou řeč, je malá. "Neexistuje zákonná norma, která by donutila strany jednat. Z hlediska rozvoje regionu je dálnice neoddiskutovatelnou nutností. Zároveň musí být maximálně šetrná k životnímu prostředí," řekl Jiří Svítek, ředitel středočeské Regionální rozvojové agentury. Prodloužení dálnice bylo podmínkou výstavby automobilky TPCA, kterou garantuje česká vláda. V současné době je nejblíže výstavba prvního kilometru D11 a dvou mostů.