V centru Hradce Králové lze zaparkovat jen stěží, míst valem ubývá [plný text článku | kategorie: Politika parkování – ČR | MF Dnes | Tomáš Kučera a Imrich Dioszegi | 4. 12. 2003] [tisk] Parkovací místa v samém jádru Hradce Králové jsou po většinu roku plná. Lidé, kteří se vydají do centra na nákup nebo do zaměstnání, zde nemají takřka žádnou šanci zaparkovat. A to i přes to, že se na většině parkovišť v centru města za parkování platí. Není proto divu, že motoristé své vozy nechávají, kde se dá. Hradečtí strážníci měsíčně evidují zhruba dva a půl tisíce dopravních přestupků spojených s parkováním. Podle strážníků je účinnou zbraní proti neukázněným řidičům kamerový systém, který snímá ulice v centru města. "Kamery se snažíme umisťovat tam, kde jsou největší problémy. V monitorovaných lokalitách je neukázněných motoristů méně. Jednoduché řešení, jak situaci s parkováním v centrech měst vyřešit, však neexistuje," uvedl zástupce ředitele hradecké městské policie Martin Domek.
Neukáznění řidiči ztěžují život také hendikepovaným lidem. Často totiž parkují na místech vyhrazených pro auta tělesně postižených. "Stále se však setkáváme s tím, že na místech vyhrazených pro invalidy často parkují lidé, kteří žádné zdravotní problémy nemají. Auta, která na těchto místech nemají co dělat, odtahujeme. Tyto přestupky trestáme přísně a lidé si proto dávají větší pozor," potvrdil Domek. Největší problémy s parkováním v krajském městě jsou v ulicích Karla IV., v okolí Masarykova a Ulrichova náměstí, na Eliščině nábřeží, v historickém jádru města a v ulicích ústících do Riegrova náměstí u hlavního železničního nádraží. "V centru města je během všedního dne velmi obtížné zaparkovat. Území má své limity a rozšiřování dalších parkovacích ploch je problematické. Hledáme jiná řešení, například podzemní parkoviště, parkovací domy nebo parkoviště na okraji města napojené na městskou hromadnou dopravu nebo z centra pěšky snadno dostupných," uvedl Karel Šimonek z odboru hlavního architekta hradeckého magistrátu.
Radnice se problémy snaží řešit parkovným. Placených parkovacích míst bude v Hradci i nadále přibývat. Nově by se mělo platit na třídě Karla IV., v ulici V Lipkách či na parkovišti U Koruny a u autobusového nádraží. V areálu bývalé továrny Jitřenka by do roku 2005 měl vyrůst parkovací dům. "Slibujeme si od toho, že se uvolní střed města, který je automobily přetížen," uvedl Šimonek. Radnice od Nového roku počítá se zdražením jízdného v městských autobusech a trolejbusech. Nabízí se otázka: Nedojde po zdražení k dalšímu zhoršení dopravní situace v centru města? Radnice to odmítá, neboť zároveň vzrostou náklady na osobní dopravu. "Dopravní situace v Hradci Králové se zdražením jízdného nezkomplikuje, neboť se zdraží cestování obecně. Důvodem je zdražení pohonných hmot a tudíž bude dražší i jízda osobním autem," vysvětlila vedoucí odboru dopravy hradeckého magistrátu Pavla Koubová. Od ledna za plnou jízdenku cestující hromadné dopravy zaplatí 9 korun, zlevněné jízdné by mělo stát 6 korun a důchodci, kteří jezdí dosud zadarmo, za roční seniorské jízdné zaplatí 300 korun. Zdražování se dotkne i cestujících z okrajových čtvrtí, které leží v druhém tarifním pásmu. Za plnou jízdenku zaplatí 11 korun, zlevněné jízdné bude stát 7 korun. V Hradci Králové zdraží také měsíční, čtvrtletní či roční jízdenky.