Chystají další cyklotrasy [plný text článku | kategorie: Cyklistika – ČR | Právo | Rudolf Voleman | 5. 12. 2003] [tisk] Páteřní cyklotrasu podél řeky Ohře se chystají Karlovy Vary rozšířit i proti proudu řeky od plynárenské lávky až do Tašovic. Další část plánované cyklostezky má být vedena od zmiňované lávky podél řeky Rolavy až do městské čtvrtě Stará Role, kde naváže na stávající cyklotrasu vedoucí přes Novou Roli do Krušných hor. Vyplynulo to z informací vedoucího odboru architektury a územního rozvoje Jana Humplíka. "Plynárenská lávka je styčný bod pro další napojení cyklostezek na 450 kilometrů dlouhý okruh Euregia Egrensis, který zavede cyklisty až do Saska," uvedl Humplík, podle kterého propojení cyklotras mezi Rybářemi a Starou Rolí v délce asi 3,6 km přijde podle současných předpokladů na asi 16 miliónů korun. "Trasa by měla vést v první etapě pod hasičárnou na sídliště Čankovská," uvedl Humplík s tím, že dále povede cyklostezka podél řeky Rolavy až k železničnímu nádraží ve Staré Roli. "Následně překročí stezka ulici Závodu Míru a zamíří k začátku stávající cyklostezky do Nové Role," popisoval vedoucí odboru architektury. Podle primátora města Zdeňka Roubínka (US-DEU) by mohla být první etapa výstavby cyklostezky hotová v roce 2005.
"Předpokládáme, že v roce 2006 bude cyklostezka hotová zcela," podotkl Roubínek, podle kterého má město k dispozici územní rozhodnutí pro stavbu. "O stavební povolení je zažádáno," dodal Humplík s tím, že se ještě vedou složitá majetkoprávní jednání s Pozemkovým fondem v Karlových Varech a Českými drahami ohledně pozemků, po kterých má být cyklotrasa vedena. S výstavbou průtahu městem má být cyklostezka u zimního stadiónu svedena do podjezdu pod ním. "Další studie pro výstavbu další cyklostezky připravujeme pro pokračování cyklostezky proti proudu Ohře za Katastrálním úřadem až do Tašovic," prozradil Humplík, podle kterého je v plánech na pokračování dostavby průtahu městem zahrnuta rovněž výstavba mostku přes řeku Rolavu, po které cyklotrasa v budoucnu tuto řeku překlene. "Ani u jedné ze zmiňovaných cyklostezek nepočítáme s výstavbou klasických doprovodných staveb, jako jsou přístřešky," podotkl Humplík, podle kterého ty potřebují cyklisté v případě špatného počasí především ve volné přírodě. "Na trase mezi Starou Rolí a Novou Rolí už dva takové přístřešky k dispozici jsou," uzavřel.