Hospodáři ze sněmovny [plný text článku | kategorie: Dálnice – D47, Vodní doprava – Labe | EkoList | Jan Stejskal | 2. 1. 2004] [tisk] Splavných úseků Labe a Vltavy by se už neměla týkat omezení vyplývající ze zákona o ochraně přírody a krajiny. Uvolnila se tak cesta k výstavbě vodních děl v kaňonu mezi Střekovem a státní hranicí s Německem. Rozhodnutí poslanců je evidentně vadné, pravděpodobně ale bude také dost drahé. Přestože jeho největší obhájci tvrdí opak. Podle rejdaře Miroslava Šefary si odmítání úprav Labe v kaňonu nezadá s ekonomickou sebevraždou našeho státu. Vyděšen takovým hazardem málem by člověk sám vzal krumpáč a vydal se do Ústí prohlubovat koryto řeky. Nesměl by ale zjistit, že podle Nejvyššího kontrolního úřadu se společensko-ekonomická návratnost jezů na "dolním" Labi rovná nule ... A Jaromír Schling, předkladatel návrhu ve sněmovně? Ten se jako zdatná pijavice předvedl už u zakázky na výstavbu dálnice D47, na které se jako bývalý ministr dopravy podílel. Současná vláda od ní kvůli její zjevné nevýhodnosti (pro stát) ustoupila. Nyní tedy přišel s dalším z pokusů, jak pustit státu žilou. A u poslanců uspěl - bez ohledu na skutečnost, že kolaps lodní dopravy v ČR nesouvisí se splavností Labe, ale s výrazným propadem vnitrostátní přepravy stavebních hmot a uhlí na počátku 90. let minulého století. Bez ohledu na upozornění Světové banky, že nezájem o vodní dopravu se v nejbližší době nejspíš nezmění. Bez ohledu na fakt, že ministerstvo dopravy nemá zpracovanou koncepci, která by uceleně řešila možnosti a priority rozvoje vodní dopravy v ČR. Prostě uspěl a stavaři se už teď těší na miliardy z veřejných financí. Inu, hospodáři ze sněmovny.