Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Nový systém dopravy ještě skřípe
[plný text článku | kategorie: Integrovaný dopravní systém – ČR | MF Dnes | Iva Šebková a Robert Klos | 3. 1. 2004] [tisk]
Lidem chybí informace, spoje na sebe nenavazují, chybí jízdenky, ve hře jsou i vandalové. Fronty lidí před informačními kancelářemi, dohadování řidičů s cestujícími, kam vlastně chtějí jet. Zpožďování a nenavazování spojů. I takový byl druhý den chodu integrovaného dopravního systému, který od prvního ledna sjednotil dopravu v Brně a okolí. Například do Blanska si řada cestujících přijela pro informace a nové cestovní doklady. "Potřebujeme zjistit, jak se manžel dostane v pondělí do zaměstnání. Jezdí do Adamova a nevěděl, jak se kombinuje autobusová a vlaková doprava," řekla Vladimíra Celá, která čekala u okénka na vlakovém nádraží. Kdo si však chtěl koupit na tamním autobusovém nádraží kombinovanou jízdenku tak, aby mohl jet nejen z Blanska do Brna, ale využít také městskou hromadnou dopravu, měl smůlu. Tyto jízdenky tam neměli a žena v informacích pro ně posílala na vlakové nádraží.
"Zatím máme jen druhy jízdenek, které jsou od jedné do čtyř zón. Dráhy mají sortiment rozšířenější, protože jezdí až do Brna," vysvětlil vedoucí osobní dopravy blanenské společnosti ČAD Richard Maňoušek. Nelehký den měli kvůli novému systému také řidiči autobusů. "Od rána jsem musel odpovídat na spoustu dotazů, zejména týkajících se zón. Sám jsem se byl tady na nádraží ptát, jak mám prodávat lístky do Brna, kde jsou dvě zóny, jedna hlavní a druhá vedlejší. Ne všichni cestující totiž jedou do centra," řekl řidič autobusových linek Blansko - Vysočany a Blansko - Studnice Karel Toufar mladší. Velký zájem byl o měsíční předplatní jízdenky. "Do Blanska do zaměstnání jezdím denně z Vysočan autobusem, Dosud jsem si musel kupovat jízdenku, teď jsem si vyřídil měsíční a ušetřím tak za jeden měsíc asi sto sedmdesát korun," prozradil Miroslav Hejč z Vysočan.
Železnice, která se stala páteří sjednoceného systému, začala uplatňovat nový režim už od poloviny prosince. Ani ona se nevyhnula potížím. "Vandalové ničí informační tabule, a to především na neobsazených zastávkách. Na peróně v Radosticích už někdo vytrhl označovač jízdenek částečně ze zdi," popsal Jiří Kotrman z brněnského ředitelství Českých drah. "Počkal bych s hodnocením alespoň týden, do té doby se nám podaří většinu problémů vyřešit. Každá nová věc má své porodní bolesti," říká provozní ředitel brněnského dopravního podniku Jiří Valníček. On i autoři projektu se shodují, že zkouška ohněm nastane v neděli večer a v pondělí, kdy se lidé vydají do zaměstnání a škol. "Non stop projíždíme všechny tratě, kontrolujeme, kde jsou chyby. Někdy si spoje ujedou, protože jeden z nich má velké zpoždění, ale to vypilujeme," tvrdí Květoslav Havlík ze společnosti Kordis, která systém organizuje.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu