Krátce [plný text článku | kategorie: Silnice – ČR | Dopravní noviny 8. 1. 2004] [tisk] Stavba šestikilometrového tunelu pod Červenohorským sedlem na Jesenicku, která by měla být největší svého druhu v republice, budí zájem velkých stavebních firem. O zakázku by se chtěla ucházet například největší stavební firma v České republice - Skanska - stejně jako Metrostav nebo Subterra, které se na stavby tunelů specializují. Stavbu tunelu pod sedlem již pět let prosazuje akciová společnost Lesostavby Šumperk. Ambiciózní projekt, který by měl spojit od okolí odříznuté Jesenicko s vnitrozemím, schválilo na konci října loňského roku ministerstvo životního prostředí. Náklady odhadují Lesostavby na tři až čtyři miliardy Kč a návratnost investice podle výše mýtného až na 25 let. Proti výstavbě tunelu se staví některé obce a také ochránci přírody. Jejich hlavním argumentem jsou obavy ze zvýšení tranzitní nákladní dopravy.