Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

NAPSALI JSTE NÁM
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D8, Vodní doprava – Labe | Děčínský deník | Miroslav Šefara | 9. 1. 2004] [tisk]
Jezy na Labi - nekonečný příběh. Je zřejmé, že po ukončení kauzy plzeňského obchvatu a (snad) ukončení blokování dostavby dálnice D8, tzv. ochránci přírody hledali, až našli nové téma - jezy na Labi. Bez tématu a bez války nejsou granty a dotace, takže je třeba válčit za každou cenu. Co na tom, že je to v případě boje proti vodní dopravě v přímém rozporu s ideologií zelených o ochraně životního prostředí? Co na tom, že potlačování vodní dopravy vyhání na silnice další tisíce kamionů a Česká republika se pozvolna stává závislá na cizí železnici? Co na tom, že to je v absolutním rozporu s dopravní politikou EU, která se snaží na vodu a železnici dostat maximum zboží? Ekologie ani zájmy České republiky nejsou důležité, důležitá je moc a peníze a o to především těmto pseudoochráncům přírody jde. Jak si jinak vysvětlit ty donekonečna omílané lži a dezinformace, které už odborníci z dopravy, projektování, vodohospodářství a hydrologie stokrát vyvraceli a stokrát vysvětlovali. Je to všechno marné, není to diskuse ani s hlupáky ani s neinformovanými, je to válka se zaujatými a cílevědomými lidmi, jejichž cíle jsou prostě jiné, než jsou zájmy České republiky a jejích občanů. Protože lidé, kteří za zločin označují snahu suverénního státu vybudovat si vlastní ekonomiku a k tomu odpovídající dopravní infrastrukturu a říkají tomu ochrana přírody, pouze kamuflují úsilí vytvořit z České republiky skanzen, jednu velkou rezervaci, účinně brzdí ekonomický rozvoj země, připravují lidi o práci a Českou republiku posouvají o řadu let zpět.
Pokud si na tento druh demokracie hrají nezávislí občané, občanská a jiná sdružení, lze to pochopit jako nedílnou součást našeho svobodného systému a můžeme maximálně diskutovat o proporcích ve společnosti, nebo se snažit změnit legislativu. Pokud se těchto hrátek účastní státní úředník, který za plat státního úředníka aktivně bojuje proti systému, jehož je součástí a proti ekonomice, která generuje zdroje na jeho plat, musíme se podivit, nejedná-li se o novodobé podání Švejka nebo klasickou anarchii. Obojí je pravděpodobné a obojí předvádí ve svém článku v Děčínském deníku 3. ledna 2004 pan Z. Patzelt, státní úředník České republiky. Není první z party zelených úředníků, byl tady už pan Kužvart nebo pan Ambrozek, kteří efektivně shánějí v zahraničí podporu proti rozhodnutím legálních institucí ČR (vlády, parlamentu) a ještě si to od té hloupé vlády nechají zaplatit. Tomu říkám systém, Švejk i Trockij by asi kulili oči. Co dodat k článku pana Patzelta?
1) Legislativnímu procesu, který u nás probíhá nepřetržitě už patnáct let, říká "zneuctění práva a zpochybnění právních jistot". Co je pro něj dost košer a dost demokratické, když ne rozhodnutí svobodně zvoleného parlamentu? Nebo je demokratické jen to, co se mu líbí?
2.) "Strašení obrovskými investicemi." Sedmdesát miliard korun utopených v železničním koridoru ho netrápí, desítky miliard na výstavbu dálnic ho netrápí, ocelovými sítěmi zadrátované skály v CHKO ho netrápí, ale jez ve 4. (nejnižší) zóně ochrany, v městské zástavbě města Děčína jej trápí. O fungování dopravy a zahraničního obchodu neví zhola nic, ale VÍ, že investice je nenávratná. Přitom nejhorší varianta návratnosti investice, která díky ekologům a jejich průtahům roste každým rokem a z původních 6,3 mld Kč může teď obnášet 8 až 9 mld Kč, je v řádu 14-15 let. Před několika lety byla EU připravena uhradit 75% investice z fondu ISPA. Nepředložili jsme požadované doklady, zejména stavební povolení, ekologové se o to postarali. Okradli tuto zemi cca o 4,7 mld Kč.
3.) "Předvádění poslanců jako hlupáků, kteří byli podvedeni, strašení EU a jejími sankcemi v době, kdy nejsme členy EU a příslušné zákony u nás neplatí, lamentování nad údajným vydíráním Německa" - Komu je vlastně tento úředník odpovědný? Podle vyjádření ho snad platí Brusel nebo německá vláda. Umí si někdo představit, že by tímto způsobem postupoval německý nebo anglický úředník? Já určitě ne.
4.) "Opakovaná lež o nesplavnosti německého Labe." - To je dávno vystavěno, má 330 km podélných hrází, 7000 příčných hrází a vzhledem k malému sklonu dna Němci ŽÁDNÉ jezy stavět nemusí. Potřebují k dosažení potřebných parametrů pouze vyčistit Labe od nánosů po povodni 2002 a to také dělají.
5.) "Labe je splavné již 100 let, přepravený objem zboží nezávisí na stavu vody" - Lodě po Labi jezdí už 1000 let a přepravený objem zboží je přímo úměrný vodním stavům, ty statistiky má každá plavební firma na stole. ČSPL a.s. vozí v době plnosplavnosti 70 tisíc tun měsíčně, v době malé vody s bídou 20 tisíc tun a méně.
6.) "Mezinárodní smlouvy" Na rozdíl od dokolečka omílaných směrnicích EU o ptačích oblastech a stanovištích, které v ČR dosud neplatí, dohoda o vnitrozemských vodních cestách (AGN) v ČR PLATÍ od roku 1999.
7.) "Jezy zhorší průchod povodní" - Opak je pravdou a potvrzují to největší kapacity v oboru, např. profesor P. Gabriel a přikládá důkazy z řady evropských zemí, kde podobná zařízení už desítky let stojí.
8.) "Zvýšení hladiny o 4 metry" - Ano, ale oproti téměř prázdné řece, oproti vodočtu Ústí 140 cm. Toto zvýšení znamená úroveň hladiny, jaká je v Děčíně mezi Podskalím a Křešicemi v průměrně vodném roce celou zimu už po staletí a nikdy to ani městu ani přírodě neublížilo. Naopak, trvalé vzdutí výhradně v městské zástavbě Děčína městu prospěje. O výšce druhého jezu v Malém Březně 2 metry a délce vzdutí 5 km ochránce radši nemluví. Zatajuje čtenářům, že trvalé vzdutí bude ze 40 km pouze v délce 14 km v bezproblémových úsecích a všechny přírodně cenné lokality zůstanou v dnešním stavu! Za zmínku stojí, že zeleným údajně nevadí zlepšovák pana Kubce - pevné kamenné prahy, nasypané napříč řekou v profilech místo sklopných jezů. Že by takové prahy zvýšily hladinu povodňové vlny, o tom není pochyb, nedají se odstranit, ani zaklopit do dna řeky jako jezy. Miroslav Šefara, ČSPL a.s. Děčín

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu