Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Plzeňská radnice chce na obchvatu plnou čáru
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D5 | Právo | ib | 9. 1. 2004] [tisk]
Dvojitá plná čára a zábrany znemožňující předjíždění. Tak by mělo podle náměstka plzeňského primátora Miroslava Kalouse (ODS) vypadat zabezpečení části obchvatu západočeské metropole, na němž po jeho prosincovém otevření již zemřeli tři lidé. Chystané doplnění značek v rizikovém osmikilometrovém úseku mezi Ejpovicemi a Černicemi, které budou od pátku 9. ledna více než doposud zdůrazňovat, že je zde dálnice svedena jen do jedné poloviny, není podle Kalouse nedostatečné. "Napíši dopis ministrovi dopravy, aby zvážil, zda by nebylo vhodné v této části obchvatu umístit zákazy předjíždění, nakreslit plnou čáru, nejlépe dvojitou, a v optimálním případě mezi oba pruhy rozestavět zábrany používané při dálničních opravách," vysvětlil náměstek. Radnice ale může v této záležitosti pouze intervenovat. "Rozhodnutí není na nás. Pokud by to ale bylo o penězích, byl bych ochoten na zastupitelstvu předložit návrh na uvolnění potřebných financí," podotkl Kalous. Svůj postoj vysvětlil jednak apely Plzeňanů a také tím, že v případě dalších kolizí na obchvatu hrozí návrat kamiónů do města. Zákaz předjíždění odmítla komise odborníků, která v úterý 6. prosince rozhodla o tom, že současné značení je dostatečné a stačí je doplnit již zmíněnými cedulemi. Podle koordinátora výstavby obchvatu Petra Otáska žádné zákazy rizikovému počínání pirátů silnic nezabrání. "Proto by bylo nejvhodnější využít středové zábrany," uzavřel Kalous.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu