Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Dostavba dálnice D11 v lednu konečně začíná
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D11 | Nymburský deník | Ondřej Urbanec | 9. 1. 2004] [tisk]
Ještě v lednu oficiálně začne u Poděbrad stavba kilometrového úseku dálnice D11 do Hradce Králové. Problémy s výkupem pozemků na celé trase ale zatím neskončily. Za necelé dva týdny, přesně 20. ledna, bude konečně oficiálně zahájena stavba prvního, přibližně kilometrového úseku dálnice D11 z Poděbrad do Hradce Králové. Jeho součástí budou i dva železniční mosty. Potvrdila to Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby. K předání staveniště a zahájení stavebních prací přitom došlo už v prosinci, slavnostní zahájení bylo přeloženo na leden kvůli vánočním svátkům. Stavbu donedávna brzdilo odvolání královéhradeckého ekologického sdružení Svoboda zvířat proti stavebnímu povolení a nevyřízená žádost na ministerstvu životního prostředí o výjimku ze zákona kvůli přilehlé rezervaci Libický luh, která je domovem chráněných druhů živočichů.
S odvoláním ekologové definitivně neuspěli právě před vánočními svátky, výjimku investor dostal. Motoristy léta očekávaná stavba dálnice na Hradec Králové se sice rozjíždí, problémy s celým šestačtyřicetikilometrovým úsekem však podle Vápeníkové zdaleka nekončí. Výstavbu brzdí i pomalý výkup pozemků. "Zatím jich je vykoupeno zhruba osmdesát procent. Nejhorší je úsek přibližně deset kilometrů od Hradce a příprava této části je velmi komplikovaná. Prochází totiž přes pozemek, který vlastní šedesát sedm ekologických aktivistů," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic s tím, že v současnosti probíhá vyvlastňovací řízení a zahájení stavby závisí na jeho výsledku.
První automobily by podle Vápeníkové mohly po nové komunikaci začít jezdit v roce 2005. Nová dálnice uleví jak obyvatelům silniční dopravou přetížených vesnic a měst, tak i řidičům. Ne však majitelům hospod na nechvalně proslulé "hradecké" silnici, kteří na provozu profitují. Ti sice uznávají účelnost stavby, řada z nich se ovšem bojí o existenci. "Je to tepna, která živí několik stovek lidí. Nic s tím bohužel neuděláme. Naše bytí a nebytí je jen otázkou času. Uvidíme, kdo přežije," řekl před časem k plánovanému přesunu hlavního provozu na dálnici majitel motorestu Kopičák Leoš Vaníček.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu