Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Cyklotrasu na nábřeží radnice zrušila
[plný text článku | kategorie: Cyklistika – ČR: města | Právo | Martina Žáčková | 15. 1. 2004] [tisk]
Zlínští radní uznali chybu, po dvou měsících provozu se vše vrátilo do původního stavu. Po dvou měsících provozu radnice ve Zlíně zrušila novou cyklostezku na pravém břehu řeky Dřevnice na Tyršově nábřeží v úseku od fotbalového hřiště k rozestavěnému obchodnímu domu Čepkov. Cyklostezka se od počátku stala terčem kritiky motoristů i tamních obyvatel. Radní již dříve připustili, že se jim podařil paskvil, za který z velké části mohla nedostatečná komunikace uvnitř magistrátu. Vyznačením pruhu pro cyklisty na silnici znemožnili, aby na nábřeží mohla dát zastavovat auta třeba jen na krátkou chvíli, než rodiče odvedou děti do místních jeslí či domu dětí a mládeže nebo než si tamní obyvatelé otevřou vjezd do dvora u svého domu. Magistrát kvůli tomu v závěru roku obdržel hned několik petic a také protestní dopisy od občanů.
Budoucí řešení má vyhovovat všem
"Ustoupili jsme tlaku zejména občanů, kteří v této lokalitě žijí. To ale neznamená, že bychom v budoucnu právě zde nechtěli připravit vzorové řešení uličního prostoru, který by vyhovoval jak pěším, tak cyklistům a respektoval by i automobilovou dopravu. Jaké řešení použijeme, na tom budou následujících měsících intenzívně pracovat členové pracovní skupiny pro zpracování koncepce cyklistické dopravy na území Zlína," řekl náměstek primátora Hynek Steska (ODS), který je za problematiku cyklostezek zodpovědný. Kromě Tyršova nábřeží je cyklostezka zrušena také v části sousedního Fügnerova nábřeží, kde majitelé domů řešili stejný problém s parkováním. Ve zbylé části Fügnerova nábřeží, od čtvrti Kúty po nemocnici, zůstává cyklostezka i s jednosměrným provozem aut zachována. Z míst, kde byla cyklostezka zrušena, už zmizely dopravní značky. Bílý dělicí pruh na silnici zatím sice zůstal, má být ale rovněž odstraněn.
Ztráta 70 tisíc korun
"Teď to znemožňují klimatické podmínky," poznamenala náměstkyně primátora Svatava Nováčková (Zlínské hnutí nezávislých), která připustila, že návratem k původnímu značení vznikla městu ztráta ve výši přibližně 70 tisíc korun. "Celé vodorovné a svislé značení ve tomto úseku přišlo na 200 tisíc korun. Všechny dopravní značky a stojany ale budou dále použity v jiných částech města," vysvětlila částku Nováčková. Radní ale také už dříve uvedli, že z této situace zřejmě nevyvodí ničí hmotnou odpovědnost. Problém na nábřeží způsobil fakt, že po vyznačení pásu pro obousměrný provoz cyklistů se zbylá část silnice zúžila natolik, že už podle zákona neumožnila autům parkovat u krajnice. Proto se tam zároveň ocitly i značky zákazu zastavení. Radní již dříve uvedli, že v době plánování cyklostezky na radnici údajně nepadla zmínka o tom, že si tento krok souběžně vynutí zřízení zákazu zastavení. "Ne že by se snad něco dělo přímo bez vědomí městské rady, ale odbor dopravy prostě rychle splnil úkol, aniž s námi všechna nutná opatření s tím spojená konzultoval. Kdybychom věděli, že bude nutný zákaz zastavení, tak bychom to takto kocourkovsky neřešili. Jednoduše bychom počkali, až bude víc peněz, a řešili cyklostezku jinak než nalajnováním čáry na silnici," shrnul již dříve primátor Tomáš Úlehla (ODS). Proti dopravnímu řešení cyklostezky na nábřeží se již dříve postavila i zlínská policie. "Bylo to nepřípustné omezení občanů," uvedl zlínský policejní ředitel Bedřich Koutný.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu