Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Propouštění nebere konce
[plný text článku | kategorie: Vodní doprava – Labe | Ústecký deník | Jiří Daníček | 17. 1. 2004] [tisk]
K masivnímu propouštění zaměstnanců musela přistoupit Československá plavba labská (ČSPL) se sídlem v Děčíně a ústecké České přístavy. Důvodem je nízký stav hladiny řeky Labe v minulém roce, který se promítl do hospodaření společností. ČSPL propustí na začátku roku zhruba čtvrtinu zaměstnanců. Firmu opustí 90 ze současných 370 pracovníků. Labe totiž bylo v loňském roce řadu měsíců nesplavné, a tak ČSPL přepravila oproti běžným 70 tisícům tun měsíčně zhruba sedminu tohoto množství. Jako náhradu dostane od státu 13 milionů korun, ztráta je ale vyčíslena na 130 milionů. "Ministerstvo dopravy sice usiluje o získání dalších 82 milionů, ani tyto peníze by ale nezachránily naši společnost před propouštěním," informoval ředitel divize rejdařství ČSPL Lubomír Fojtů.
České přístavy k propouštění přistoupily již v minulém roce. Počet 150 zaměstnanců se neustále snižoval. Kvůli katastrofálnímu suchu vydalo loni vedení společnosti příkaz zastavit provozování ústeckých přístavů, propustit zaměstnance a hledat nájemce, který by přístavy provozoval."Nájemce se nepodařilo sehnat, a tak nyní přístavy provozuje společnost T-Port, která je dceřinou společností Českých přístavů. Pracujeme zde nyní v patnácti lidech," informoval vedoucí přístavu Miroslav Tartárek. Podle Fojtů i Tartárka by situaci, v níž se labská plavba nachází, mohla vyřešit výstavba jezů v Malém Březně na Ústecku a Prostředním Žlebu na Děčínsku. Výstavbě ale brání především ekologové, podle nichž by výstavba uškodila živočišným a rostlinným druhům, které na dolním Labi žijí. Poslanecká sněmovna již v uplynulém roce přijala zákon, který umožní při stavebním řízení nerespektovat zamítavá stanoviska k výstavbě jezů. V příštím týdnu má opatření projednávat Senát. Odpůrci výstavby jezů ale opatření kritizují jako nesystémové.
"Rejdařství by to ale postavilo na nohy. Jezy by totiž zaručily celoroční splavnost řeky. Byl by totiž zajištěn minimální nakládací ponor 1,4 metru. Pak bychom se nedostávali do hospodářských ztrát," uvedl Fojtů. Ředitel ekologického sdružení Přátelé přírody Marian Páleník ale uvedl, že lodní přeprava je zastaralá a že to, co převáží lodě, mohou převážet vlaky. "Železniční doprava je nedostatečně vytížená a množství, které přepraví lodě, jsou dráhy schopny přepravit také," řekl Páleník. Ředitel ústeckých drah Jiří Kolář potvrdil, že dráhy jsou schopny přepravu zajistit."Ročně v Ústeckém a Karlovarském kraji přepravíme 20 milionů tun nákladu, což je 37 procent celkové nakládky v celé síti ČD. Milion tun, který převeze ČSPL, jsme schopni přepravit také," komentoval Kolář. Miroslav Tartárek souhlasí s tím, že ČD jsou schopny náklady také přepravit. "Lodní doprava je ale mnohem levnější a ekologičtější. Je navíc běžným způsobem dopravy v celé Evropě. Argumenty ekologů proto nechápu. Ale nepřekvapují mě, protože ekologové jsou proti dálnicím, lodní dopravě, železničním koridorům, takže nyní k přepravě zbývají již jen vzducholodě," dodal Tartárek.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu