Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Plavba začne hromadně propouštět
[plný text článku | kategorie: Vodní doprava – Labe | Haló noviny | ob | 19. 1. 2004] [tisk]
Propustit 90 lidí uvažuje vedení Československé plavby labské (ČSPL). O návrhu, který je důsledkem krize labské lodní dopravy, ještě musí rozhodnout představenstvo. Na hospodaření podniku se podepsaly jak katastrofální předloňské povodně, tak neméně katastrofální loňské sucho a společnost se loni ve 2. pololetí dostala do kritické situace. »Do června jsme byli v černých číslech, od července byl každý měsíc ztrátový a ztráta přesahuje 100 milionů korun. Čekali jsme pomoc, žádali o kompenzace. Nakonec byla schválena kompenzace 25 mil. Kč pro všechny provozovatele plavby včetně přístavů. Pro nás to vyjde ani ne na polovinu,« uvedl člen představenstva ČSPL Miroslav Šefara. Dodal, že v r. 1989 měla bývalá ČSPLO 650 lodí, dnes mají všechny společnosti na území ČR 150 - 170 lodí, z toho samotná ČSPL 120 a stále dochází k prodejům. »Firma se v tuto chvíli rozhodla, a na představenstvu to potvrdíme, hromadně propouštět, protože není schopna v tomto rozsahu účinkovat. Je to motivováno především snahou v nějakém minimálním objemu zachovat činnost,« prohlásil Šefara.
Jak pokračoval, společnost vidí důležitost lodní dopravy pro republiku a limit tonáže, který stanoví EU při vstupu, se bude odvíjet od momentálního stavu: »Proto se pokoušíme do té doby udržet v provozu co nejvíce plavidel.« ČSPL měsíčně přepraví za normálních podmínek v průměru 70 000 t zboží. Při nedostatku vody loni ve 2. pololetí to bylo 10 - 15 tisíc a v závěru roku ještě méně. Podle náměstka ústeckého hejtmana Jaroslava Foldyny (ČSSD) je důležité, aby česká říční plavba přežila do doby výstavby jezů na Labi, které umožní plynulou říční dopravu do SRN a zpět. K tomu je prý ale třeba větší kompenzace. »Částka 25 mil. Kč je nedostačující pro přežití lodní dopravy,« zdůraznil. Náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek tvrdí, že resort žádá kompenzace pro provozovatele lodní dopravy ve výši 82 mil. Kč. »Slyšíme, jaký význam lodní dopravě dává EU. Z jejich fondů se má kanály propojit Německo a Francie. My máme velké Labe a potřebujeme zvýšit hladinu jen na několika desítkách kilometrů, abychom ho mohli také běžně používat. Těžce se mi to říká, ale stát se nemůže nechat vydírat rádoby ekologickými aktivisty. Když nepůjde zboží po vodě, půjde po silnici. A tam zase tito aktivisté blokují výstavbu dálnice. Škoda, že je také nezajímají lidé, kteří kolem přetížených komunikací bydlí,« řekl nám předseda kontrolního výboru zastupitelstva kraje Miroslav Bauer (KSČM).

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu