Práci by daly dobré cesty [plný text článku | kategorie: Dálnice – D3 | Benešovský deník | Daniela Klenovcová | 19. 1. 2004] [tisk] V současné době to vypadá, že ze všech tří navržených variant dálnice D3 z Prahy do Českých Budějovic zvítězí varianta takzvaná stabilizovaná. A to i přesto, že nikdo z lidí, kterých se její stavba dotkne, si nedovede představit, jaký bude mít dopad na krajinu a ekonomický rozvoj blízkých obcí. Její zastánci většinou tvrdí, že problém stále vzrůstajícího objemu dopravy je třeba řešit kvalitními komunikacemi. Kdo někdy cestoval například z Týnce nad Sázavou do Prahy, mohl si vybrat dokonce čtyři různé způsoby, jak se do hlavního města dostat. Automobilem, vlakem přes Vrané nad Vltavou, vlakem přes Čerčany nebo autobusem. Popravdě řečeno, všechny možnosti jsou šílené. Po Staré benešovské, která je v dezolátním stavu, jízda autem připomíná spíše přískoky, cesta vlakem přes Vrané na Hlavní nádraží trvá přes dvě hodiny (Týnec je vzdušnou čarou od města vzdálen něco přes třicet kilometrů), přes Čerčany se cestuje přibližně hodinu a půl a v autobuse cestující nikdy nemůže mít jistotu, že se do něj vejde. Zdá se však, že je to všem jedno. Dálnice pravděpodobně přetne krajinu Posázaví, ale možná by stačilo vylepšit stávající spojení. Na severu benešovského okresu je nejvyšší nezaměstnanost, zvlášť v Týnci. Možná proto, že spojení do Prahy není spolehlivé.