Hledají se jednotné slevy v IDS [plný text článku | kategorie: Integrovaný dopravní systém – ČR | Právo | jac | 20. 1. 2004] [tisk] "Pro Jihomoravský kraj je politicky nepřijatelné, aby se nepodařilo realizovat původní záměr Integrovaného dopravního systému (IDS) s jednotným jízdným a s jednotným systémem slev pro žáky i důchodce na celém území, které systém obsluhuje," řekl v pondělí novinářům hejtman Stanislav Juránek (Koalice). Podle něj je nutno do budoucna odstranit rozdíly mezi cestujícími, kteří užívají hromadné dopravy v Brně a kteří užívají služeb systému za hranicemi města. Hlavně obyvatelé obcí na okraji Brna (například Šlapanic, Troubska, Ostopovic, Rajhradic a dalších), kteří dříve využívali výhod poskytovaných Dopravním podnikem města Brna, žehrají nyní na změny, které pro ně byly k horšímu. "Tady potřebujeme součinnost s ministerstvy dopravy a financí. Legislativa, která bohužel platí, zakládá rozdílné cenové přístupy s dělící čárou mezi městskou dopravou a veřejnou linkovou dopravou autobusovou nebo železniční. Ani náš IDS nemohl tento zákonný rámec zatím překročit, stejně jako integrované systémy jinde v republice," vysvětlil Josef Veselý, jednatel společnosti Kordis s. r. o., která je provozovatelem IDS. Podle něj byl zachován systém slev, platný v městské dopravě, stejně jako systém slev na území za hranicemi města. Počítáme, že bude možno dosáhnout sjednocení přístupu k obyvatelům města i venkova. Při ministerstvu dopravy již pracuje příslušná komise a doufám, že se jí do září podaří vyřešit alespoň otázku žákovských slev," řekl Veselý. Podle hejtmana bude analýza prvních dvou týdnů fungování IDS využita k jednání s dopravci, kteří se k této veřejné zakázce postavili s rozdílnou odpovědností. "Někteří si práce váží, jiní méně," řekl hejtman a dodal, že pokud výtky z analýzy nebudou od začátku února napraveny, přijdou na řadu sankce.