Kraj pomůže penězi integrované dopravě [plný text článku | kategorie: Integrovaný dopravní systém – ČR | Právo | Ivan Blažek | 20. 1. 2004] [tisk] K uvažovanému zdražení jízdného v integrované dopravě na Plzeňsku možná nedojde. Kraj se totiž rozhodl do systému, který umožňuje na jeden doklad cestovat vlaky, autobusy i plzeňskou městskou dopravou, nalít 2,5miliónovou dotaci. Zvýšení cen se mělo dotknout takzvané vnější zóny, která zahrnuje přes třicet obcí a měst ve zhruba dvacetikilometrovém okolí Plzně - ta sama spadá s několika nejbližšími vesnicemi do vnitřního okruhu, kde fungují tarify odpovídající jízdnému v městské hromadné dopravě. "Ceny ve vnější zóně měly podle pracovního návrhu stoupnout od druhého čtvrtletí tohoto roku o patnáct procent," řekla Právu Zdeňka Kmochová z plzeňské městské společnosti Plzeňský holding. Měsíční předplatný kupón by tak podle ní podražil ze 350 na 400 korun, zlevněný ze 175 na 200 korun. Nové jednání
"Změna jízdného měla kompenzovat zvýšené náklady dopravců, kteří se musí mimo jiné vyrovnat se vzrůstem spotřební daně u pohonných hmot. Zmíněný návrh cenové úpravy ale vznikl v době, kdy jsme o dotaci od kraje nevěděli. Budeme znova jednat a možná dojdeme k tomu, že zdražení nebude nutné," připustila Kmochová. Podle ní je to vůbec poprvé, co kraj integrovanou dopravu přímo podpořil. "Jednou z našich priorit je zajistit kvalitní a dostatečnou dopravní obslužnost," podotkla mluvčí kraje Alena Šatrová. "Integrovaný systém poskytuje lidem jednodušší, rychlejší a cenově výhodnější dopravu z menších obcí do krajské metropole. Z tohoto důvodu chceme, aby byl kvalitní a zahrnoval co nejširší oblast," dodala.