Dokončení obchvatu tak rychlé nebude [plný text článku | kategorie: Dálnice – D5 | Plzeňský deník | Jiří Kokoška | 21. 1. 2004] [tisk] Stavbaři nemohou popohnat výstavbu tak, jak by si přáli ministerští úředníci. Nejdřív mohou skončit v červenci. Ani jeden ze dvou pruhů na zatím nedokončené polovině obchvatu Plzně v úseku mezi Ejpovicemi a Černicemi nebude zprovozněn dříve než v červenci. Po včerejším setkání s primátorem města Jiřím Šnebergerem to uvedl Bořivoj Kačena, generální ředitel Staveb silnic a železnic, které jsou hlavním dodavatelem stavby. Proto, aby se druhá polovina dálnice nedodělávala nadvakrát, jsou hned dva důvody. Prvním je fakt, že by povrch dálničního profilu utrpěl na kvalitě. "Obrusná vrstva se musí dělat v obou pásech najednou, jinak by mezi pruhy vznikla nepatrná vyvýšenina a obě povrchové vrstvy by k sobě úplně nepřilnuly," uvedl ředitel. Dalším důvodem je, že za plného provozu v jednom pruhu by byla ohrožena bezpečnost dělníků pracujících na zbytku vozovky.
Možnost co nejrychlejšího otevření alespoň jednoho dálničního pruhu ve směru na Ejpovice nastínil minulý týden náměstek ministra dopravy Jiří Kubínek. Řekl to v souvislosti s tragickými nehodami na úseku, které si mnozí vysvětlovali matoucím značením. To prý nedostatečně informovalo řidiče jedoucí od Ejpovic, že jeden z pruhů je pro opačný směr. To už se vyřešilo rozdělením vozovky dopravním značením. Podle Kačeny závisí zprovoznění druhé části komunikace včetně velké křižovatky u Černic hlavně na počasí. Dlouhá zima a případné četné deště by mohly termín posunout i o další měsíce. I to by ale znamenalo podstatné zkrácení díla, které mělo být původně předáno až v prosinci letošního roku. Stavba začala v dubnu 2002. Celý východní 8,4kilometrový úsek bude stát investora necelé tři miliardy korun. Tuto částku by prý nemělo významně ovlivnit ani květnové navýšení daně z přidané hodnoty na nebytové stavby. Zdražení způsobené vyšší sazbou DPH by se prý týkalo jen investic, které budou po 1. květnu. Už dnes jsou ale v úseku proinvestovány zhruba 2,2 miliardy korun.