Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Dostavba D11 slavnostně zahájena
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D11 | Právo | Jiří Bednář | 21. 1. 2004] [tisk]
Základní kámen dostavby dálnice D11 z Poděbrad do Hradce Králové byl slavnostně položen v úterý v obci Libice nad Cidlinou na Nymbursku jako symbol toho, že první stavby na trase mohou být zahájeny. Jedná se o dva mosty přes železniční tratě. Realizaci zhruba do poloviny prosince bránilo odvolání proti stavebnímu povolení, podané občanským sdružením Svoboda zvířat. "Pokud by šlo všechno podle představ ekologických iniciativ, dnes bychom tu nestáli. Jezdili bychom tak, jak se dnes jezdí po kontroverzní části okruhu v Plzni. Dnes tu zahajujeme stavbu plnohodnotné dálnice a věřme, že takto bude výstavba dálnic v ČR pokračovat," řekl Bořivoj Kačena, generální ředitel společnosti Stavby silnic a železnic, hlavního dodavatele díla. "Dálnice se symbolem rozvoje a prosperity a já se těším, že přivede do tohoto regionu bohatství," prohlásil ministr průmyslu a obchodu Milan Urban. Podle slov ministra dopravy Milana Šimonovského je čtrnáctileté přerušení výstavby D11 příležitostí k poučení.
"Ukázalo, že je třeba se velmi dobře soustředit na přípravu. Je to rovněž výzva pro zákonodárce, aby dokázali prosadit veřejný zájem. Mrtvých na silnicích je mnoho a řada obětí by nemusela zemřít, kdyby dálnice do Hradce Králové byla již postavena. Ne nadarmo se říká silnici 1/11 silnice smrti. Věřím, že takových silnic bude ubývat. Přeji stavbařům, aby novou dálnici do dvou let přivedli až do Hradce," poznamenal Šimonovský. Neúnavný bojovník za dostavbu D11, starosta Chlumce nad Cidlinou Miroslav Uchytil (KDU-ČSL) rovněž věří, že se ledy konečně pohnuly. Snaží se ale krotit přehnaný optimismus. "Dva mosty, to je dobrý začátek. Na druhou stranu, mosty povedou zatím odnikud nikam a naším největším přáním je, aby byla dokončena trasa především kolem Chlumce, která by odvedla z města kamiónovou dopravu," řekl. Na trase dálnice je několik problémových míst z hlediska nedokončeného výkupu pozemků. To brání vydání stavebního povolení na klíčové úseky D11. "Nejdříve je třeba mít pohromadě všechna razítka a pak teprve mohou nastoupit naše stroje. Garantuji vám, že potom jsme schopni do čtyřiadvaceti měsíců dálnici v plném profilu zprovoznit," potvrdil ředitel Kačena.
Uchytil si hodně slibuje od nového zákona, který by měl stavby silnic a dálnic urychlit. Do druhého čtení ve Sněmovně by měl přijít na přelomu ledna a února. "Jestliže bude schválen, bude to veliké plus pro celou republiku, nejen pro D11. Pokud ne, obávám se, že dojde k pokusům o salámovou výstavbu, v místech, kde to půjde. V takovém případě bychom měli opět přistoupit k akcím typu blokáda Chlumce, abychom důrazně upozornili, že takový zákon tu být musí. Není možné, aby pár jedinců drželo v šachu celu republiku a její ekonomický rozvoj," zdůraznil chlumecký starosta. "Dálnice D11 je významná pro napojení Pardubického i Královéhradeckého kraje a my doufáme, že na stavbu prvního úseku brzy navážou další," sdělil Právu hejtman Pardubického kraje Roman Línek (KDU-ČSL).

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu