Odborníci tvrdí, že dálnice D11 oživí ekonomiku [plný text článku | kategorie: Dálnice – D11, Rychlostní silnice – R35 | MF Dnes | Petr Milata | 21. 1. 2004] [tisk] Pardubice, Hradec Králové Společně se čtyřmi pruhy dálnice D11 dorazí na východ Čech podle odborníků také řada výhod - směrem k Praze se bude jezdit rychleji a bezpečněji, kvalitní komunikace přiláká další investory a těm stávajícím ušetří peníze za dopravu. Ekonomika v Pardubickém a Královéhradeckém kraji tak zřejmě dostane oživující injekci. "Jakýkoli přivaděč charakteru dálnice výrazně zlepšuje spojení mezi regiony a tím oživuje ekonomiku. Dobrá infrastruktura totiž vždy pozitivně ovlivňuje mínění investorů a může sem buď další přilákat nebo ty stávající přesvědčit, aby setrvali," řekl ředitel Hospodářské komory Královéhradeckého kraje Vladimír Jirka.
Dálnice má význam i pro menší podniky a podnikatele. "Někteří nyní musí mít zastoupení v Praze, protože jakmile do místa jejich závodu nevede dálnice, tak tam své zákazníky nedonutí přijet. Dálnice vedoucí až k Pardubicím by to však mohla výrazně změnit a podnikatelům v tomto regionu pomoci," sdělil ředitel Hospodářské komory Pardubického kraje František Jarolím. Podle něj by nová komunikace mohla na východ Čech přilákat další investory. Na dálnici se však třesou i ti, kteří se v Pardubickém či Královéhradeckém kraji již usadili. "Dálnici nám slibovali, už když jsme se rozhodovali o tom, zda se zde usadíme. I proto její dostavbu vítáme. Konkrétně pro nás to bude znamenat rychlejší přísun zboží k nám i od nás a snížení nákladů nákladní i osobní dopravy," sdělil například ředitel královéhradecké společnosti Arrow International Otakar Hons.
Dálnice bude mít zřejmě pozitivní vliv i na provoz mezinárodního letiště v Pardubicích. "Je to významný mezník i ve vývoji našeho letiště. Jakmile od nás nebude dálnice vzdálena víc jak deset kilometrů, staneme se zajímavými pro nízkonákladové letecké společnosti i pro nákladní dopravu. To vše by samozřejmě mělo pozitivní vliv i na rozvoj pardubického a hradeckého regionu," míní Jan Andrlík, ředitel společnosti East Bohemian Airport. Stavba dá lidem práci
Ačkoli výběrová řízení na dálnice a rychlostní komunikace vyhrávají zpravidla mimokrajské obří firmy, užitek z masivní silniční výstavby související s dotažením silnice D11 na východ Čech, by mohli mít i místní menší společnosti a nezaměstnaní. "Menší stavební firmy z regionu se mohou uplatnit jako subdodavatelé a lidé bez práce jako sezonní dělníci," řekl krajský radní zodpovědný za dopravu v Pardubickém kraji Miloslav Macela. Na dálnici závisí doprava v celém kraji
Dostavba dálnice D11 ovlivní budoucí tvář infrastruktury v celém Pardubickém kraji. Rychlostní komunikace R35, obří křižovatka v Opatovicích nad Labem a čtyřpruh mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Všechny tyto důležité dopravní stavby jsou totiž závislé na dostavbě dálnice. Přivaděčem mezi Sedlicemi a Opatovicemi nad Labem na dálnici bude napojena i další rychlostní komunikace R35. Ta protne celý Pardubický kraj a rovněž na ní budou moci řidiči jezdit rychlostí přesahující devadesát kilometrů v hodině. Tento projekt podporuje nejen kraj, ale i stát. "Rozhodujícími investicemi ve východních Čechách jsou dostavba dálnice D11 z Poděbrad do Hradce Králové a výstavba silnice R35, která bude od dálnice směřovat na Vysoké Mýto a Mohelnici," potvrdil ředitel výstavby Ředitelství silnic a dálnic Vladimír Vorel. Pardubice a Hradec Králové během několika let také spojí čtyřproudová silnice. I tato stavba souvisí s výstavbou dálnice D11 a rychlostní komunikací R35. "Na čtyřproudové silnici mezi Pardubicemi a Hradcem Králové se bude pracovat v návaznosti na výstavbu dálnice D11 od Poděbrad," řekl šéf pardubické pobočky Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr. Čtyři pruhy mezi Pardubicemi a Hradcem by urychlily dopravu mezi oběma městy a cestování by bylo bezpečnější.