Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Nová studie tvrdí, že jezy na Labi přepravu zboží nezvýší
[plný text článku | kategorie: Vodní doprava – Labe | MF Dnes | mko | 22. 1. 2004] [tisk]
Schválí senátoři novelu zákona o vnitrozemské plavbě, která umožní stavbu jezů na Labi? Včera tento bod přesunuli až na příští týden. "Větší část Senátu je odhodlaná vyslovit se pro stavbu," uvedl včera teplický senátor Jaroslav Kubera. Dosavadní souboj v senátních výborech však dopadl nerozhodně. Zatímco výbor pro hospodářství, zemědělství a dopravu novelu podpořil, výbor pro územní rozvoj, veřejnou správu a životní prostředí se postavil proti. Před rozhodováním Senátu navíc Český ekologický ústav zveřejnil studii, která nahrává odpůrcům stavby. Vyvrací totiž argumenty ministerstva dopravy a rejdařů, že jezy zvýší objem nákladu přepraveného po vodě. "Například v roce 1991 se přepravilo 5,8 milionu tun zboží, i když bylo splavných jen 91 dní. O sedm let později bylo splavných 221 dní, ale převezlo se pouze 1,3 milionu tun," stojí ve zprávě. Podle ústavu je to tím, že přepravu velkého množství materiálu po Labi převzala železnice, která je levnější a rychlejší. Rejdaři naopak tvrdí, že mají dvakrát víc zakázek, než mohou uspokojit. Náměstek ministra životního prostředí Vojtěch Kocourek před týdnem potvrdil, že stavba jezů bude podle poslední přijaté varianty stát méně než sedm miliard korun. Poslední zpráva Nejvyššího kontrolního úřadu ale uvádí cenu o téměř pět miliard vyšší. Návratnost je podle ní prakticky nulová.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu