Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Kdo zdržuje dostavbu dálnic
[plný text článku | kategorie: Dálnice – ČR, Děti Země | Hospodářské noviny | Jiří Hájek | 23. 1. 2004] [tisk]
Zemanova vláda před pěti lety slíbila dostavět silniční síť do roku 2010 a nyní ministr dopravy Šimonovský přiznal (Dálnice se zpozdí, práce nebude, HN 14. ledna), že slíbený termín není možno dodržet. Informace byla doplněna o konstatování, že - vedle finančních prostředků - je za příčinu zpoždění nutno považovat i problémy s výkupem pozemků. To je jistě neradostná zpráva. V článku mne ale také zaujalo stanovisko reprezentanta ekologického hnutí Děti Země Miroslava Patrika. Prakticky veškerou argumentaci při zdůvodnění, proč se ekologičtí aktivisté neustále odvolávají při územním a stavebním řízení, opírá nikoliv o ekologické důvody, ale o hledání administrativních pochybení a využívání děr v platných zákonech. Připomenul se mi v té souvislosti výrok představitele skupiny ekologů, uvedený v jejich posudku koncepce rozvoje dopravní infrastruktury v roce 1998: "Cílem EIA-procedury není zdržovat realizaci záměru či koncepce, ale identifikovat vlivy na životní prostředí a společně hledat ekologicky proveditelné řešení. Napadá mne: proč v minulých dnech zahynuli čtyři řidiči na dálničním obchvatu Plzně, který mohl být v celém profilu zprovozněn již před nejméně pěti lety? Není v tom také podíl té asi stovky vlastníků pozemků (jeden každý o výměře necelé tři metry čtvereční), kteří z různých důvodů (vždyť bydleli až v Jihomoravském kraji) dlouho úspěšně blokovali stavební řízení a oddálili vydání stavebního povolení?
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu