Absence rychlostní silnice brání rozvoji celé oblasti [plný text článku | kategorie: Dálnice – D8, Rychlostní silnice – ČR: ostatní | Deník Lučan | František Jochman | 27. 1. 2004] [tisk] Už několik velkých automobilek se zajímalo o výstavbu závodu na bývalém vojenském letišti u Žatce, kde vzniká průmyslová zóna Triangle. Naposledy jihokorejská Hyundai. Jedním z důvodů proč do zóny dosud nepřišel investor, je absence rychlostní čtyřproudové silnice R7 Praha - Chomutov. To, že si společnost Hyundai nevybrala lokalitu v lounském okrese svědčí o tom, že v našem krámě prodáváme horší zboží než ostatní. Nikdo neobviňuje Hyundai, že zklamal čtyři tisíce lidí. Naopak, kritika by měla směřovat vůči vládě, která zmíněnou silnici R7 a investiční pobídky připravuje. Vlastně vyrábí a nabízí výrobek, jak bylo použito v přirovnání a my jsme již příjemci pozitivních přínosů z dané investice. Jenomže ten výrobek byl méně kvalitní než u ostatních prodávajících. A protože silnice R7 a ostatní podmínky nebyly dostatečně připravené, měli bychom se snažit na problémy co nejhlasitěji upozornit a snažit se o jejich rychlé vyřešení, abychom u příštího zákazníka obstáli. A pokud kvalitní dopravní infrastruktura nebude existovat, těžko budeme nové investory přesvědčovat, aby si vybrali v konkurenci s jinými zeměmi právě naší investiční zónu Triangle. O úspěchu firem rozhoduje i včasnost dodávek
Ze své zkušenosti z okolních evropských zemí vím, že většina nově budovaných firem je umístěna právě v sousedství dálnic a rychlostních silnic. Dopravní náklady sice tvoří menší procento ceny, ale v dnešní době rozhoduje především rychlost a včasnost dodávek. Pokud se výrobce tomuto neumí přizpůsobit, nemá na trhu perspektivu. To si mnoho zahraničních firem uvědomuje, a proto jejich první otázkou při vstupu do regionu je, jak rychlé je spojení na německou a dále celoevropskou dálniční síť. Nejít s tímto trendem by bylo fatální chybou, která by nás mohla vytlačit na okraj ekonomického zájmu o náš region a toto si v současné hospodářské situaci nemůžeme dovolit. Zkapacitněná silnice R7 totiž nepřináší prospěch pouze pro zónu Triangle, ale otevírají se velké možnosti vzniku dalších investičních a lokalit a podnikatelských aktivit podél její trasy. Vítám křik hejtmana
Rychlostní spojení do SRN je navíc také jedinečnou příležitostí pro rozvoj místních firem, které budou mít po vstupu do EU volný přístup na nové trhy, pro rozvoj cestovního ruchu a v neposlední řadě také pro místní stavební firmy. Pokud tedy náš hejtman Jiří Šulc křičí, pouze to vítám. Křičí totiž za nás, aby se začaly řešit problémy našeho regionu, které jsou v kompetenci vlády a nikoliv místní či krajské samosprávy. Výsledky práce naší politické reprezentace a osobní názory na krajskou politiku jsou v tomto případě irelevantní. Pokud by totiž hejtman nekřičel, musel bych se ptát a další občané také, kdo jiný by měl hájit naše zájmy a zájmy kraje vůči státní správě, která nás bohužel přehlíží. Autor je předsedou Okresní hospodářské komory Louny.