Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Integrovaný dopravní systém zahájí zkušební provoz letos v červnu
[plný text článku | kategorie: Integrovaný dopravní systém – ČR | Ústecký deník | Veronika Černucká | 27. 1. 2004] [tisk]
Na novinku, kterou cestujícím chystají dopravci - Integrovaný dopravní systém (IDS), jsme se zeptali šéfa severočeského ředitelství Českých drah Jiřího Koláře.
Vysvětlete, oč jde?
"Hlavní charakteristikou IDS je vzájemná spolupráce železniční a autobusové linkové i městské dopravy na daném území pod vedením koordinátora IDS. Z odborného hlediska lze IDS charakterizovat především provázaností jízdních řádů zúčastněných doprav (tzv. integrace jízdních řádů), dále společným tarifem IDS (tzv. tarifní integrace) a také společným jízdním dokladem vzájemně uznávaným u všech dopravců zúčastněných na IDS. Úzkou spolupráci všech zúčastněných dopravců řídí a priority určuje koordinátor IDS. Ten má u nás právní formu akciové společnosti, kterou kraj založil na podzim loňského roku a v současné době se personálně obsazuje."
Proč IDS vzniká? Kvůli vstupu do Evropské unie?
"IDS vzniká plně v souladu s plánem a záměrem kraje. Při Ústeckém kraji již více než rok pracuje "pracovní skupina pro IDS". Tato jednání vede Odbor dopravy a silničního hospodářství Ústeckého kraje a účastní se jej České dráhy, a. s., ČSAD BUS Ústí nad Labem, dopravci MHD měst Děčín, Ústí nad Labem, Teplice, Most a Litvínov, Chomutov a Jirkov a Autobusová doprava Podbořany. Cílem IDS je zkvalitnění veřejné dopravy a její pozvednutí na úroveň plnohodnotné alternativy k individuální automobilové dopravě na území kraje."
Jak bude IDS fungovat v praxi?
"Cestující si pořídí bezkontaktní čipovou kartu (BČK), která bude fungovat jako elektronická peněženka a zároveň na ni bude možno"zapisovat" jednotlivé jízdenky (jednoduché, zpáteční, časové). Elektronickou peněženku bude možno nabíjet v osobních pokladnách železničních stanic a za tyto elektronické peníze pak "zakupovat" jednotlivé jízdenky, a to buď přímo v osobní pokladně, nebo v samoobslužném automatu v nádražní hale, případně pak přímo u průvodčího ve vlaku. Na počátku cestující obdrží ještě papírový doklad o jízdence, ten však bude v další fázi již vypuštěn a poskytován jen mimořádně na požádání."
S jakými problémy se budete při zavádění IDS potýkat?
"Především to bude zavedení naprosto nového systému odbavování na ČD a s tím související "naučení se" systému jak našimi zaměstnanci, tak cestujícími."
Jaké výhody a nevýhody IDS přinese občanům?
"Po zaběhnutí systému očekáváme jen samé výhody. Lepší provázaností jízdních řádů (integrací jízdních řádů) lze dosáhnout výrazně lepších přestupových vazeb mezi jednotlivými druhy doprav. Cílem je, aby jednotlivé druhy doprav i všichni zúčastnění dopravci velmi úzkou vzájemnou spoluprací výrazně zlepšili kvalitu a rychlost veřejné přepravy a tím i její celkovou atraktivnost. Společný tarif IDS zajistí, aby cestující na své určité cestě zaplatil vždy stejně bez rozdílu toho, jaký druh dopravy použije. Proto již bude jedno, zda použije vlak či autobus, cena bude shodná podle tarifu IDS. Další výhodou bude společný jízdní doklad, který bude velkým zjednodušením pro cestující."
Kdy a kde bude zahájen zkušební provoz?
"Zahájení se předpokládá od 13. června na území bývalého okresu Teplice. Konkrétně půjde o trať z Bohosudova až do Želenic nad Bílinou. S dalším rozšířením se počítá na úseku Ústí nad Labem – Chomutov."
Proč právě Teplice?
"Zde jsou již BČK používány, cestující je znají, a proto bude nejvýhodnější začít budovat krajský IDS odsud."
Jakým způsobem tedy konkrétně bude cestující platit?
"Občan si nabije elektronickou peněženku na BČK. Za tyto peníze si zakoupí jízdenku, kterou si zapíše na BČK a ve vlaku jej zkontroluje průvodčí se speciálním zařízením, které komunikuje s BČK."
Jakou částku budete muset na IDS získat?
"Přibližně 3,5 milionů korun."
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu