Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Vytížení Ro-La letos i přes vyšší ceny značné
[plný text článku | kategorie: Kombinovaná doprava – ČR | Dopravní noviny | ČTK | 29. 1. 2004] [tisk]
Cena za jednosměrný lístek na linku doprovázené kombinované dopravy Ro-La mezi Drážďany a Lovosicemi se od nového roku zvýšila z loňských 70 až 78 eur (2300 až 2560 Kč, vyšší cena platila od dubna) na 83 eur (asi 2700 Kč). Navzdory tomu je její vytížení mimořádně vysoké. Podle mluvčí saského ministerstva průmyslu Martiny Pirkové byly vlaky v prvním lednovém týdnu zaplněny ze 78 procent, což je v posledním období neobvykle vysoká hodnota. V lednu roku 2002 byly vlaky naplněny z 51 procent, v roce 2001 z 64 procent a v roce 2000 téměř ze 73 procent. Nejsilnější rok zažila Ro-La v roce 2000, kdy byly vlaky naplněny z 84,6 procenta. Hodnoty vytížení z ledna loňského roku saské ministerstvo nezveřejnilo, protože je kvůli tehdejší uzavírce silnice B170 z Drážďan do Cínovce kvůli škodám napáchaným povodněmi nepovažuje za reprezentativní. Trasa Ro-La byla loni v lednu de facto jedinou alternativou rychlé dopravy z okolí Drážďan do České republiky. Vlaky Ro-La jezdí od září 1994. Od té doby je využilo přes 800 tisíc kamiónů. Linka denně odbavuje asi 330 až 550 nákladních vozidel v obou směrech a významně tak odlehčuje silnicím. Linka dotovaná saskou i českou vládou by měla zůstat v provozu nejméně do doby dokončení dálnice z Prahy do Drážďan, tedy zhruba do roku 2006. Po zprovoznění dálnice ji saská strana odmítá dále dotovat, což by neúměrně zvýšilo cenu pro dopravce.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu