Firmy podaly nabídky na další dva úseky dálnice D47 [plný text článku | kategorie: Dálnice – D47 | Moravskoslezský den | Iva Havlíčková | 30. 1. 2004] [tisk] Zástupci Ředitelství silnic a dálnic už rozlepili obálky s nabídkami stavebních firem na další dva úseky dálnice D47. A zájem není velký. O jedenáctikilometrový úsek dálnice Bílovec-Ostrava, Rudná se uchází jedno sdružení firem. Na více než čtyřkilometrový úsek Hrušov-Bohumín se na Ředitelství silnic a dálnic, které výběrové řízení vyhlašuje, sešly dvě nabídky. Pro srovnání - o první úsek dálnice D47 se v létě loňského roku ucházelo pět sdružení firem. Výsledky výběrových řízení budou známy nejpozději za tři měsíce. "Vítěze musí vybrat komise, kterou v nejbližších dnech ustanoví vláda. Vyhodnocení chvíli trvá, nabídky mají kolem dvou tisíc stran," uvedl Pavel Doležal z Ředitelství silnic a dálnic s tím, že rozhodujícím kritériem pro výběr stavební firmy je cena. Nesdělil ale, které firmy se konkrétně o zakázky ucházejí a jakou cenu nabídly. Jména účastníků veřejných zakázek neoznámilo ani ministerstvo dopravy. "Do konečného rozhodnutí není vhodné uvádět, jaké firmy se výběrového řízení zúčastnily," řekla Lenka Codlová z ministerstva dopravy.
Cena úseku Bílovec-Ostrava, Rudná byla v projektu vyčíslena na šest miliard korun. Se zahájením stavby se počítá na jaře letošního roku a jde o práci na čtyři roky. Součástí úseku je kilometr dlouhý tunel vedoucí kolem lázní v Klimkovicích a sedmnáct mostů. "Na stavbu o tak velké investici už nedosáhne mnoho firem, navíc podmínky výběrového řízení byly velmi přísné," vysvětlil Doležal účast pouze jednoho zájemce o výstavbu. Firma, která se o zakázku uchází, musí mít například roční obrat 1,5 miliardy korun a zkušenosti z podobných staveb. Nejméně sedmdesát procent prací musejí realizovat pracovníci z Moravskoslezského kraje. Cena dalšího úseku, Hrušov-Bohumín 1. stavba, byla propočítána na tři miliardy korun. Vítězná firma by měla začít se stavbou v dubnu, do provozu by tento úsek měl být uveden v červnu roku 2007. Součástí tohoto úseku je jedna mimoúrovňová křižovatka a devět mostů. Žhavým kandidátem na výstavbu úseku Hrušov-Bohumín je sdružení firem Strabag a Alpine. "O výstavbu se ucházíme, ale výsledky zatím nemáme," sdělil Radek Hradil ze společnosti Strabag.