Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Rozjezd IDS byl krizový, s tím ovšem Kordis počítal
[plný text článku | kategorie: Integrovaný dopravní systém – ČR | MF Dnes | Jaromír Holec | 31. 1. 2004] [tisk]
Od spuštění integrovaného dopravního systému v Jihomoravském kraji uběhl měsíc. Je tedy na čase, abychom zhodnotili, jak se společnosti Kordis JMK, dopravcům, ale i všem dalším zúčastněným institucím podařilo tento moderní způsob organizace veřejné dopravy uvést v život. Nejprve bych chtěl alespoň ve zkratce uvést, jak spouštění systému probíhalo.
Krizový provoz - nezkušenost
Podle předpokladů byl zejména první týden provozu krizový - jak pro cestující, tak pro dopravce. Nebylo to však způsobeno nedotažením systému ze strany společnosti Kordis, jak zaznívalo ze všech stran, ale především nezkušeností řidičů i cestujících. Většina řidičů byla předem proškolena a většina cestujících měla k dispozici informační letáky vytvořené speciálně pro každou obec. Praktické zkušenosti se systémem však všichni začali sbírat teprve od 1. ledna 2004. Po celý první týden provozu nás navíc postihla sněhová kalamita, která činila problémy nejen linkám IDS, ale všem autobusům i vlakům.
Jinde to bylo horší
V porovnání se zpožděními například v pražské integrované dopravě, která se pohybovala kolem jedné hodiny, se v nově zaváděném systému dopravy v kraji projevovala zpoždění přibližně půlhodinová.
Pohotovosti
Kordis JMK již při přípravě systému počítal s tím, že v průběhu prvních čtrnácti dnů až měsíce bude docházet k problémům, způsobeným neodhadnutelnými přesuny cestujících mezi jednotlivými spoji a tím i změnami v dosavadních jízdních dobách. Všichni pracovníci byli v pohotovosti, aby závady operativně řešili.
Řešení - změny
Během týdne tak došlo k přeprogramování výdejních strojků, posílení řady konkrétních spojů, úpravám v jízdních řádech, proškolení řidičů ve vztahu v tarifu a k dalším změnám. Souběžně se připravovaly důkladnější změny v jízdních řádech, z nichž některé již vstoupily v platnost.
Posílení linek
Zejména se to týká linek jezdících v jižní části integrovaného dopravního systému kraje - linky 501, 510, 403 a 404. Zde dochází k pravidelnému posílení spojů a úpravám jízdních dob tak, aby nedocházelo ke zpožďování. Podobně se připravuje úprava jízdních dob a některých odjezdů na linkách 157, 167 a 231.
Každodenní průzkum
Po měsíci provozu lze doložit, že systém jako celek funguje. Svědčí o tom každodenní průzkumy, které pracovníci firmy Kordis provádějí v terénu nebo třeba počet předplatních jízdenek, jichž jen České dráhy prodaly více než sedm tisíc v hodnotě téměř šest milionů korun.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu