Nová dálnice vyvolá změny řešení dopravy v Hranicích [plný text článku | kategorie: Dálnice – D11, Politika parkování – ČR | Olomoucký den - Hranický týden | Martin Pjentak | 5. 12. 2003] [tisk] Napojení Hranic na budoucí dálnici D47, doprava a parkování v centru města jsou problémy, s jejichž řešením by hranické radnici měla pomoci odborná studie. Zpracovává ji Centrum dopravního výzkumu (CDV) v Brně. ”Do šesti let se zřejmě dočkáme zprůjezdnění dálnice. Protože v oblasti Olšovce Potštátu bude vybudován dálniční přivaděč, musíme řešit situaci, která z toho vyplyne. Nechali jsme zpracovat studii brněnskou firmou, jež se jako jediná v ČR touto problematikou zabývá,” uvedl hranický místostarosta Miroslav Wildner (ODS). Předmětem posouzení bude dopravní propustnost ulic Komenského, 1. máje a Potštátské, kudy by měla na dálnici přijíždět auta směrem od Valašského Meziříčí. ”Informace potřebujeme k provedení úprav na těchto komunikacích. Ne všechny patří městu. Některé vlastní například kraj,” řekl Wildner. CDV Brno navrhne i nejvhodnější variantu dopravy v Hranicích.
Studie se zaměří i na možnosti parkování v historickém jádru města. ”Centrum má středověký půdorys, který počítal nanejvýš s koňskými a volskými potahy. Doprava však neustále houstne, a proto musíme hledat východiska ze svízelného stavu,” konstatoval hranický starosta Vladimír Juračka (Hranice 2000). Radnice uvažuje o vybudování záchytných parkovišť mimo centrum. Z jádra Hranic by ale automobilová doprava neměla být zcela vyloučena. ”Variant řešení je řada. Chceme při jejich hledání s Centrem dopravního výzkumu úzce spolupracovat. Na rok 2005 navíc připravujeme celkovou rekonstrukci Masarykova náměstí. Do té doby musí být koncepce dopravy a parkování v historickém centru vyřešena,” řekl Juračka.