Jízdné zdraží, primátor kupuje tramvaje [plný text článku | kategorie: Veřejná městská doprava – ČR | Plzeňský deník | Plzeňský deník | 6. 12. 2003] [tisk] O tom, že se od Nového roku referendum nereferendum zdraží v Plzni jízdné, nemůže být pochyb. Primátor Jiří Šneberger, poslední z nejvyšších představitelů města, a tedy majitele dopravních podniků, který byl dosud proti zdražení, změnil v polovině tohoto týdne názor. "Ceny musí nahoru," řekl nám včera primátor a možná budoucí senátor. Proč tak rychle první muž města otočil, nám vysvětlil zaměstnanec Škody Dopravní technika, který jej sledoval při nedávné premiéře nízkopodlažní škodovácké tramvaje Vektra 05T. "Šnebergerovi se hrozně líbilo elektrické označovadlo jízdenek. Neustále u něj stál a pořád do něj strkal nějaké papíry. Dokonce nám ze záchodů zmizely dva kotouče toaleFáku," říká muž ze Škodovky. Nakonec prý Šneberger prohlásil, že by podobná označovadla přál i občanům. "Na místě podepsal pro podniky kontrakt na deset vozů," potvrdil primátorům eminentní zájem generální ředitel Škody Martin Roman. Když pak přišla na radnici faktura na 580 milionů (jeden vůz stojí 58 milionů), nezbylo Šnebergerovi než zvednout ruku pro zdražení také. Dokonce prý navrhoval zvýšení jízdného z osmi na 16 korun. Když mu kolegové připomněli, že řeč byla o navýšení na pouhých 12 korun, ukázal, že je muž na svém místě a že voliči jsou více než jeho pohodlí. "Nevadí, prodáme služební volvo," navrhl. Jako vyvolávací cenu stanovil 800 tisíc korun.