Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

O přístavu v Břeclavi rozhodnou v lednu
[plný text článku | kategorie: Vodní doprava – kanál DOL | Nový život - zpravodajský týdeník | ZH | 11. 12. 2003] [tisk]
Za zavřenými dveřmi probíhalo v pondělí 8. prosince v Břeclavi jednání o napojení jižní Moravy na Dunaj vodní cestou a současně s tím o napojení tohoto druhu dopravy na připravované logistické centrum v Břeclavi. Jednání svolal poslanec Michal Kraus, který je zároveň předsedou Sdružení Dunaj - Odra - Labe. Přizváni byli i zástupci Jihomoravského kraje, Břeclavi, Kostic a Lanžhota. Právě těchto tří posledně jmenovaných obcí se projekt na vybudování přístavu a zároveň multifunkční zóny týká. Měla by zasahovat do jejich katastrálního území. "Plán na propojení České republiky s dunajskou vodní cestou začíná získávat konkrétní podobu. Tento záměr vychází z programového prohlášení vlády. Podporují ho jak ministerstva, tak Jihomoravský kraj.
V Břeclavi by měl vyrůst nový říční přístav. Břeclav by se tak stala křižovatkou tří významných dopravních cest - železniční, silniční a vodní," řekl nám po jednání místostarosta Břeclavi Ivan Blaho a dále nám prozradil: "Zda se tento projekt bude realizovat, to se dozvíme v polovině ledna příštího roku. Rozhodující bude, zda obdržíme v polovině ledna žádost ministerstva dopravy, aby plánovaný projekt výstavby kanálu od Dunaje k Břeclavi byl zařazen do územních plánů Břeclavi, Lanžhota a Kostic. Pokud by se stavba měla zahájit v roce 2006, musí se všechny kroky zvládnout za dva a půl roku." Jak místostarosta Břeclavi dodal, včera se přesně nestanovilo začlenění přístavu do uvedených území. Podle informací naší redakce by celá multifunkční zóna včetně přístavu měla vyrůst za Břeclaví směrem na Lanžhot. Představitelé Jihomoravského kraje, Břeclavi a okolních obcí si od projektu slibují stovky nových pracovních míst.
O spojení mezi Dunajem, Odrou a Labem se hovoří sto let. Rozšiřováním Evropské unie na východ dostal projekt vybudování kanálu Dunaj, Odra, Labe novou šanci. Kanál by měl spojit Labe u Pardubic s Odrou v blízkosti Přerova a potom dále vést podél řeky Moravy do Rakouska. Zaústit by měl do Dunaje východně od Vídně v prostoru Lobau. Podle posledního stavu plánování má stavba kanálu začít nejdříve od Dunaje k Břeclavi. Břeclav má převzít funkci multifunkčního nákladního terminálu. Na tomto prvním úseku se musí podílet Rakousko a je nutno rozhodnout, zda má být kanál budován západně nebo východně od řeky Moravy. Náklady na výstavbu přibližně osmdesátikilometrového úseku mezi Vídní a Břeclaví jsou vyčísleny na 25 miliard korun. Projekt by mohl získat dotaci až 85 procent z fondu soudržnosti Evropské unie. Na tento první stavební úsek právě probíhá studie realizovatelnosti, na níž se podílí česká strana jako vedoucí projektu a účastní se svými vstupy i odborníci z Rakouska a Slovenska. Do konce tohoto roku má být studie předložena a má představovat seriozní podklad pro rozhodování.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu