Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Prioritou kruhák u Holína
[plný text článku | kategorie: Rychlostní silnice – R35 | Noviny Jičínska | Iva Petráčková | 11. 12. 2003] [tisk]
Ke dvěma současným přibudou možná v budoucnu v Jičíně ještě další dva kruhové objezdy, a to na křižovatce u Holína a na Letné. Vedení radnice si s představiteli kraje vyjasnilo priority, které je nutné řešit v oblasti dopravy ve městě. Vybráno bylo několik míst, představujících v současnosti pro účastníky silničního provozu nemalé riziko, které je možné snížit vhodnou úpravou. Investorem by měl být kraj. Otázkou je pouze to, kdy a z jakých zdrojů a fondů se potřebné finance podaří zajistit.
Pro zvýšení bezpečnosti
Absolutní zelenou si vysloužil záměr přestavby křížení u Holína. Tzv. holínská křižovatka, která přetíná hlavní komunikaci od Liberce a je smutně vyhlášená hned několika tragickými haváriemi, by se konečně mohla dočkat kruhového objezdu. Ten byl zvažován už před několika lety, kdy na problematickém uzlu vyhaslo hned několik životů v krátkém časovém úseku. Tehdy byla tato varianta vyloučena a provedeno několik kosmetických změn. Nyní se odborníci na kruhovém objezdu shodli, radnice proto zahájí projektovou přípravu tak, aby v případě uvolnění peněz mohla být úprava zvyšující bezpečnost automobilistů realizována co nejdříve. Po dalším kruhovém objezdu by v budoucnosti mohli jezdit řidiči i přes křižovatku na Letné. Protože zde však není potřeba změny tak akutní jako u Holína, bude časový horizont mnohem delší. Vrásky na čele však dopravním odborníkům způsobuje i moravčická křižovatka. Automobilisté z vedlejší silnice přejíždějí obchvat Jičína. I zde se letos událo několik závažných nehod, nejtragičtější si vyžádala dva lidské životy. "Hovořili jsme o podjezdu, nadjezdu a sjezdových rampách, ovšem vzhledem k finanční náročnosti není pravděpodobné, že komplexní řešení přijde v následujících několika letech," říká starosta Martin Puš. Proto se diskutovalo o možnostech, jak bezpečnost zajistit alespoň částečně. To by připadalo v úvahu, pokud se podaří příští rok zahájit budování čtyřpruhu, jehož součástí by byl i odbočovací pruh do průmyslové zóny směrem od Mladé Boleslavi.
R 35 stále nejasná
Poslední komunikace, která odborníky zaměstnala, je plánovaná přeložka II/286 spojující Jičín s křižovatkou u Těšína. "Neprodleně zahájíme výkup pozemků, jde ale o devadesát vlastníků," říká starosta Martin Puš. V rychlé a hladké řešení proto radnice příliš nevěří, i tak však zahájila práce na dokumentaci pro vydání stavebního povolení. Další zádrhel je způsoben návazností této nové silnice na komunikaci R35. V této chvíli je zpracováváno posouzení všech variant a ekologických i ekonomických dopadů. Dosud totiž nedošlo k žádnému posunu, a shoda v otázce nejvhodnější trasy rozhodně nepanuje. "Pro nás je to problém, protože Jičín potřebuje dokončit severní obchvat a ne mít dva jižní ­ to nám dopravu nevyřeší. Pokud by nakonec prošla jižní varianta, tak budeme lobbovat za to, aby byl v jejím rámci dokončen severní obchvat Jičína, což by ale představovalo další stamiliony navíc," dodává starosta Martin Puš.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu