Jaké problémy přinesl měsíc s integrovaným dopravním systémem [plný text článku | kategorie: Integrovaný dopravní systém – ČR | MF Dnes | los, pů | 2. 2. 2004] [tisk] Během prvního týdne měla řada vlakových i autobusových spojů zpoždění, nedorazila včas do přestupních uzlů a cestující nestihli navazující přípoj. Mnozí řidiči, cestující ani pokladní nevěděli, jaký druh jízdenky mají používat. * Systém odstartoval ve dnech, kdy vydatně sněžilo. Sněhová kalamita se také podepsala na zpožďování spojů. Někteří cestující, kteří dříve jezdili do třetího pásma brněnské hromadné dopravy, zjistili, že se jim výrazně zdražily předplatní kupóny. Omezila se jim také dostupnost do různých oblastí kolem Brna. Objevily se stížnosti na špatnou vybavenost zastávek. Kuřimští odmítli k systému přistoupit mimo jiné proto, že tamní železniční nádraží bylo v katastrofálním stavu. Přitom slouží jako přestupní uzel. Na křižovatce u Podolí na Vyškovsku lidé přecházejí velmi frekventovanou silnici. Chybí nástupní ostrůvky, přecházení silnice je nebezpečné. Zmatky panovaly kolem dálkových autobusových linek, které provozují soukromí dopravci. Někteří nedostali licenci od kraje a do jejich vozů nesmí cestující v Tišnově či Kuřimi nastoupit (na zastávkách se pouze vystupuje). Jiným platí licence ještě do konce letošního roku, pak už ale nebudou smět novému integrovanému dopravnímu systému kraje konkurovat. Některé spoje byly přetížené, dopravci museli linky posílit dalšími vozy. Od února se upravoval jízdní řád. Centrální brněnské autobusové nádraží Zvonařka zčásti osiřelo. Nezajíždí tam zhruba třetina regionálních linek, ty mají konečnou na okrajových částech Brna. Dál cestující pokračují městskou dopravou.