Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Obnova železnice Slavonice – Fratres začne ještě v letošním roce
[plný text článku | kategorie: Železniční doprava – ČR | MF Dnes | ČTK | 3. 2. 2004] [tisk]
Obnova železnice mezi Kostelcem u Jihlavy, Slavonicemi a rakouskou obcí Fratres začne ještě letos. Projekt zatím narážel na nižší zájem Rakušanů, kteří ponesou přes devadesát procent nákladů na obnovu chybějících kolejí. "Na čtvrtečním jednání se ale Rakušané poprvé k financování závazně přihlásili," řekl náměstek hejtmana kraje Vysočina Petr Pospíchal. Z Jihlavy až do Vídně by tedy lidé mohli cestovat vlakem již v roce 2006. V rakouském Dobersbergu se sešli starostové dotčených obcí, zástupci drah i představitelé spolkové země Dolní Rakousy, Jihočeského kraje a Vysočiny. "Jednání bylo mezníkem, protože jsme se konečně dočkali konkrétního sdělení z rakouské strany, co se týče financí i termínu realizace," uvedl Pospíchal. Podle něj Rakušané přislíbili, že již na jaře budou kácet náletové dřeviny na zrušené trati a začnou chystat projektovou dokumentaci. "Počínaje rokem 2005 má začít skutečná fyzická obnova trati," doplnil. Po dokončení v roce 2006 budou osobní i nákladní vlaky jezdit z Kostelce u Jihlavy až do rakouského města Waidhofen an der Thaya.
Podle Pospíchala zde bude navazovat vlakové spojení do Vídně. "Kraji to přinese odlehčení přeplněných silnic, vedoucích souběžně v severojižním směru a rozvoj cestovního ruchu v příhraniční oblasti," konstatoval. Železnice je mimo provoz od roku 1945, obce z okolí trati usilují o její obnovu přes deset let. Vybudování sedmi kilometrů chybějících kolejí v hraničním úseku mezi jihočeskými Slavonicemi a rakouskou obcí Fraters bude stát zhruba 300 milionů korun. Na české straně bude investorem státní Správa železniční dopravní cesty. Podle Pospíchala je potřebných asi 30 milionů již přislíbeno. V Rakousku se bude kromě vlády na investici podílet také spolková země Dolní Rakousy. Projekt se bude ucházet o finanční podporu z evropských fondů, zřejmě z programu Interreg, který funguje společně pro obě země. Podle Pospíchala realizaci neohrozí ani odlišné právní předpisy pro stavební řízení, kvůli nimž musejí probíhat projekční práce na obou stranách hranice odděleně.

 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu