Železnice zatím převáží více kamionů, než v loňském roce [plný text článku | kategorie: Kombinovaná doprava – ČR | Českolipský deník | Petr Weikert | 6. 2. 2004] [tisk] Ze 78 procent byly v prvním lednovém týdnu zaplněny vlaky lovosické RoLa, která převáží kamiony po železnici do Německa. Děje se tak i přesto, že od nového roku doprava zdražila. Údaje zveřejnilo saské ministerstvo průmyslu. Loni stál jednosměrný lístek od 70 do 78 eur, tedy asi 2 100 až 2 340 korun. Od prvního ledna platí dopravci již 83 eura, tedy 2 490 korun. "Zvýšení vytíženosti na 78 procent je neobvykle vysoká hodnota," uvedla tisková mluvčí saského ministerstva průmyslu Martina Pirková. Pro srovnání uvedla, že vlaky byly v lednu 2002 naplněny z 51 procent. V roce 2001 dosáhla RoLa vytížení téměř 64 procent a v roce 2000 téměř 73 procent. Kombinovaná železniční přeprava nákladních aut mezi Lovosicemi a Drážďany denně odbaví asi 330 nákladních aut v obou směrech, a významně tak odlehčuje silnicím. Trasa dotovaná saskou vládou zůstane funkční nejspíše do dokončení dálnice z Prahy do Drážďan, tedy zhruba do roku 2006. Po dokončení dálnice odmítá saská strana provoz dotovat, což zvýší cenu pro dopravce a bude to zřejmě znamenat zánik RoLa. Vlaky RoLa jezdí od září 1994. Dosud je využilo více než 700 tisíc kamionů.