Databáze o vlivu dopravy na životní prostředí - výpis záznamů

zobraz stránku pro tisk · vyhledávání

Kam se hrabe terorismus!
[plný text článku | kategorie: Dálnice – D5, Nehody – ČR | Ring | mav | 10. 2. 2004] [tisk]
Kolik lidí ještě zemře na obchvatu smrti? Redakční auto se blíží ke kruhovému objezdu. Kolona jede maximálně čtyřicítkou. Najednou přes dvojitou plnou čáru všechny předjíždí neznámý hazardér. Jen zázrakem mine protijedoucí vozidlo a na poslední chvíli se v dobře stokilometrové rychlosti vyhne srážce na kruhovém objezdu. Ne, nejsme na natáčení nového akčního filmu. Takhle vypadá běžná realita na obchvatu Plzně. Obchvatu smrti. Za měsíc své existence si zejména krajní osmikilometrová část okruhu vybrala děsivou daň. Čtyři mrtvé!
Značky tragédii nezabránily
Čtrnáct dní po slavnostním otevření obchvatu. Řidič v místě, kde je doprava svedena z dálnice do dvou pruhů, předjíždí rychlostí 140 kilometrů v hodině. Následuje čelní srážka. Výsledek? Tři mrtví. "Jeden z vozů byl natolik zdemolovaný, že hasiči nedokázali v prvním momentě určit ani jeho tovární značku," prohlásil svědek tragédie. "Shodli jsme se s odborníky, že dopravní značení v daném úseku odpovídá normám," uvedl tehdy náměstek ministra dopravy JIŘÍ KUBÍNEK. "Přesto přidáme další značky, že na úseku je provoz v obou směrech," dodal. Výsledek? Jen o několik hodin později se o čtyři kilometry dál doslova rozbil na kusy majitel plzeňského masokombinátu JOSEF SCHNEIDER.
Zabíjeli by i jinde
"Řidič osobního auta v místě oboustranného provozu předjížděl kolonu vozidel, nestačil se včas zařadit zpět do svého pruhu," vysvětlovali pravděpodobnou příčinu nehody mluvčí zdejších hasičů. "Žádné předjížděné auto jsem neviděl. Vůbec si nedokážu vysvětlit, proč jelo audi v protisměru," řekl policistům řidič kamionu, do kterého podnikatel narazil. Čtyři oběti za necelý měsíc. Co s tím udělá ministr dopravy? "Doufám, že kumulace nehod na obchvatu Plzně byla víceméně náhodná. Na vině jsou bezohlednost a nebezpečný způsob jízdy některých řidičů, nikoliv nedostatečné dopravní značení," upozorňuje ing. MILAN ŠIMONOVSKÝ. "Vždyť pokud vím, jeden z viníků tragické nehody jel snad stopadesátikilometrovou rychlostí v úseku, kde je stanovena maximální osmdesátikilometrová rychlost a na velmi krátkém úseku hned 45 značek upozorňuje na to, že je tu obousměrný provoz. Tihle lidé by stejným způsobem jízdy ohrozili a možná i zabili jiné lidi na kterémkoli jiném úseku. Že se tak stalo na plzeňském obchvatu, je smutná náhoda," domnívá se ministr dopravy. "Ale nerespektování pravidel silničního provozu je podle mě nejvyšší bezpečnostní riziko v České republice. Kam se hrabe terorismus!" dodává.
 

zobrazit mapu stránek ČSDK

... přihlašte se na Akci Falco a pomozte tak ochránit ohrožené krály nebes

poslední aktualizace 19. září 2006 navrcholu.cz
© 1999-2004 ČSDK, optimalizováno pro MSIE a rozlišení 800x600+
[ Windows | ASCII | Mac | Latin2 | Unix ]

použit publikační systém Toolkit od Econnectu