Pilotáž mostů bude do hloubky 25 metrů [plný text článku | kategorie: Dálnice – D8 | Haló noviny | ob | 10. 2. 2004] [tisk] Stále chybí stavební povolení k zahájení úseku stavby dálnice D8 Trmice - Knínice. Na 13 kilometrů stavby jsou plánované náklady pět miliard korun a termín dokončení neuvěřitelných 30 měsíců od zahájení stavby. »V r. 2002 jsme zvítězili ve výběrovém řízení na výstavbu tohoto úseku. Od té doby čekáme na stavební povolení, které kvůli námitkám ekologických a dalších sdružení, nepřejících dálnici, se oddaluje,« říká ředitel stavební správy ústeckého závodu SSŽ Jan Linhart . Nyní se však rýsuje možnost konečně začít stavět. »Stavba bude náročná. Sestává ze čtyř mimoúrovňových křižovatek, první bude u obce Trmice, další u Předlic, Úžína a Knínic. Celkem bude na úseku deset mostů a čtyři nadjezdy. Pro nejobtížnější silniční stavbu v historii ČR mluví skutečnost, že značná část dálničního tělesa povede na území poznamenaného těžbou uhlí. Jedná se o lokality dolu Milada Petri, lomu 5. květen Chabařovice a Zápotocký a plaviště popílku. Pro zajištění stability dálničního tělesa budeme muset zpevňovat podloží až do hloubky 25 metrů pilotáží a dalšími speciálními stavařskými technologiemi,« zdůraznil náročnost stavby Linhart. Pokud by se opravdu na jaře začalo, znamenalo by to ukončení na podzim r. 2006. »Několikrát jsem jednal s ministrem dopravy a ten mi slíbil dokončení v r. 2006,« řekl nám poslanec Jaromír Kohlíček (KSČM). Z Knínic na státní hranice se SRN povede dálnice částečně v tunelech. Bude se jednat o první horskou dálnici v ČR. Stále nejasný je zatím osud dálnice v úseku Lovosice-Řehlovice přes České středohoří, kde ekologičtí aktivisté blokují všechny snahy o zahájení stavby.